وکیل شیراز


محمد هادی معماری

وکیل پایه یک دادگستری در شیراز

دکتری حقوق

دانش آموخته دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

  • سه سال سابقه وکالت در شهر تهران
  • متخصص در تنظیم قراردادها و دعاوی مربوط به تعهدات
  • عضو داوران شناسه دار قوه قضائیه
  • عضو فعال بنیاد آیین دادرسی مدنی ایران
  • عضو هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره سه موسسه و شرکت تجاری فعال در شهر شیراز
  • محقق و مولف حقوقی
  • موسس و مدیر عامل موسسه حقوقی آقای وکیل
  • رتبه یک آزمون داوری قوه قضائیه استان فارس
  • رتبه ۵ آزمون دکتری حقوق خصوصی
  • رتبه ۲۰ کانون وکلای تهران
  • رتبه ۱۰ ارشد دانشگاه تهران
تماس:
شیراز، چهارراه پارامونت، مجتمع تجاری اداری خلیج فارس، واحد۵ اداری
۳۲۳۰۲۶۲۹
۳۲۳۵۰۹۹۷
۰۹۱۲۰۱۸۱۶۷۸
 

مشاوره حقوقی آنلاین ۲۴ ساعته


جواب به سوالات حقوقی در واتس آپ آقای وکیل:

۰۹۱۲۰۱۸۱۶۷۸

لطفاً سوال خود را با رعایت مقررات ذیل ارسال کنید:

۲. لطفاً سوال را واضح و کوتاه بیان کنید.

۳. لطفاً همه سوالات را اول بپرسید و بعد از دریافت پاسخ، سوال جدید مطرح نکنید.

۴. لطفاً از سر کنجکاوی سوال نپرسید خدمات ما برای حل مشکلات پرونده های قضایی است نه برای سرگرمی.

۵. لطفا در صورتی که در استان فارس و شهر شیراز پرونده دارید، مسئله را مطرح کنید و در موارد دیگر با وکلای شهر خودتان مشورت کنید.

متشکرم


ثبت دادخواست و شکایات در دادگاه‌های شیراز

چند ماهی است که بدلیل شیوع بیماری کرونا بجز دعاوی دارای مهلت و ضروری دادخواست یا شکایت جدید ثبت و ارجاع نشده است. طبق اخبار واصله این رویه تا ابتدای تیر ماه ادامه پیدا میکند.


نقد حقوقی عرق سرد

ماجرای فیلم عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی:

کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان هنگام خروج از کشور، متوجه میشود که توسط شوهرش ممنوع الخروج شده است. روند فیلم در ابتدا کاملا مثبت و در حمایت از بانوان ورزشکاری است که به دلیل مخالفت همسرشان فرصت شرکت در مسابقات بین المللی را از دست می دهند. خانم زهره خسروی درنگاهی به فیلم ” عرق سرد ” می نویسد: {از نکات قابل تحسین آن، سکانس مربوط به دادگاه را به یاد می آورم جایی که زاویه دوربین و میزانسن فیلم طوریست که گویی مخاطب را با خود به درون دادگاه کشانده و از او میخواهد که از دید خود به قانون مورد بحث بپردازد، اگرچه این نما سه نفره است و بین گفتگوی شخصیتها گاهی صدای قاضی نیز به گوش میرسد اما جایگاه مخاطب در این نما به شیوه ای ماهرانه محفوظ است و این مساله با توجه به فضای فیلم، نکته مثبت کارگردانی به شمار می آید.}

❌این در حالیست که از نظر حقوقی این سکانس بی ارزش ترین قسمت فیلم مورد نظر است: متاسفانه نگاهی که سالهاست هنرمندان و فیلمسازان جهت جلب نظر مخاطبین به دنبال آن هستند؛ تخریب قانون جاری کشور است. بدون آنکه توجه داشته باشند اشکال اصلی در قانون نیست بلکه در اجرای قانون است. در سکانس مربوط به دادگاه، شوهر صراحتاً در جواب به قاضی که از او می پرسد به چه دلیل اجازه شرکت در مسابقات بین‌المللی را به همسرتان نمیدهید؟ می‌گوید: دلم میخواهد و این حق من است. قاضی که ظاهراً قصد دارد وی را از این اقدام منصرف کند، نهایتاً قانون را به عنوان مانعی جهت اجرای عدالت مورد هدف قرار میدهد. این در حالی است که اصل ۴۰ قانون اساسی صراحتاً بیان می‌کند: {هیچکس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.} لذا این فیلم می توانست زیباتر باشد اگر، فیلمساز با جلب نظر کارشناسان حقوقی و با استفاده از نمایش هنرمندانه یک وکیل مقتدر، دلسوز و آگاه، همانند آنچه که سال ها قبل نقش آفرینی آن را توسط خسرو شکیبایی در سریال خانه سبز دیدیم و در مقابل او، یک قاضی شجاع و جویای عدالت؛ فیلم را با یک پایان خوب خاتمه می داد. بلکه می توانست از این طریق، فریاد حقوقدانان عدالت محور، که سالهاست در خصوص اینگونه خشک مغزی‌ها و رویه‌های غلط، قلمفرسایی کرده‌اند را به گوش جاهلان برساند.


بدحجابی جرم نیست

بد حجابی جرم نیست.

در قانون سابق (مصوب 1365) عنوان شده بود:

کسانی‌که در انظار عمومی وضع پوشیدن لباس و آرایش آنان خلاف شرع و یا موجب ترویج فساد و یا هتک عفت عمومی باشد؛ توقیف و خارج از نوبت در دادگاه صالح محاکمه و حسب مورد به یکی از مجازات های مذکور در ماده 2 محکوم می گردند.
لیکن در اصلاحات بعدی این ماده حذف و ماده ۶۳۸ و تبصره آن جایگزین آن شد.
تبصره ماده ۶۳۸ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی با محدود کردن گستره قانون سابق فقط {بی‌حجابی} را جرم انگاری نموده و چنین عنوان میکند:
تبصره - زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر وانظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه ویا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.
همانگونه که میدانید بی‌‌ حجابی به این معنی است که فردی حجاب لازم و واجب از نظر شرع مقدس را نداشته باشد که مصادیق آن مانند بدون روسری بودن یا برهنه بودن اعضای دیگر بدن او می‌باشد و بد حجابی یعنی اینکه کسی حجاب دارد ولی بصورت ناقص و به نحوی است که همین حجاب ظاهری را نیز برای تزیین خود بکار برده و روشن است که غالباً بی‌‌ حجابی بدتر از بد حجابی است.

به نظر می‌رسد با عنایت به اصول حقوقی همچون تفسیر قانون به نفع متهم، تفسیر مضیق قوانین جزایی و اصل برائت، نمی‌توان به استناد این ماده افراد بد حجاب را که عرفاً حجاب دارند مجازات نمود.


شکایت کیفری یا حقوقی

چگونگی تبدیل پرونده کیفری و حقوقی:

در سال‌های قبل رسیدگی در دادگاه‌های حقوقی بسیار طولانی و زمان بر بود. یکی از مهم‌ترین دلایل این روند طولانی نحوه ابلاغ و عدم استفاده و گسترش سیستم‌های کامپیوتری بوده است. این روند در اجرای حکم نیز بی‌تاثیر نبود و بدلیل عدم پیشرفت در زمینه بانک اطلاعات املاک و اتصال بانک‌ها به سیستم یکپارچه، اجرای حکم نیز سال‌ها به طول می‌انجامید.
در مقابل پرونده‌های کیفری با سرعت منجر به صدور قرار جلب و در نتیجه ترس طرف مقابل و پرداخت حق می‌شد. به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راهی بودند تا بجای طرح دعوای حقوقی، پرونده را کیفری کنند و زودتر به نتیجه برسند.
اما این روزها روند برعکس شده است، تا جایی که بهتر هست پرونده‌هایی که جنبه کیفری دارند نیز از طریق حقوقی پیگیری شوند و نتیجه در رسیدگی‌های حقوقی مطلوب‌تر هست.
خوشبختانه در بیشتر مواقع، زیان دیده از جرم می‌تواند بدون توجه به جنبه عمومی جرم فقط ضرر و زیان خویش را از طریق حقوقی مطالبه کند. لذا سعی کنید تا حد امکان از مراجعه به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری اجتناب کنید چرا که ضرر آن خیلی بیشتر از منفعت آن هست.
از طرفی طبق قوانین جدید بازداشت متهم بجز موارد خاص بسیار سخت هست و بیشتر جرایم نیز به سختی قابل اثبات هستند و موارد معافیت، تعلیق و تبدیل مجازات نیز گسترش پیدا کرده است.

 

در یک کلام دولت تمایلی به پر کردن زندان‌ها ندارد و مجرمین نیز مثل سابق از زندان نمی‌ترسند. تا جایی که پرداخت پول و مال، زجر آورتر از زندان رفتن هست.


شکایت توهین

تقریبا هیچ فردی وجود ندارد که در زندگی اش با توهین از سوی دیگران روبرو نشده باشد.اما بیشتر از خود توهین، آنچه اهمیت دارد واکنش ما در برابر رفتار افرادی است که به ما توهین می‌کنند.

طبق ماده ۶۰۸قانون مجازات اسلامی توهین به افراد از قبیل فحاشی واستعمال الفاظ رکیک جرم بوده و مرتکب به مجازات شلاق تا ۷۴ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

توهین به دو صورت حضوری و غیر حضوری قابل تقسیم هست. در توهین حضوری تنها راه اثبات جرم معرفی دو شاهد که ماجرا را دیده و الفاظ را شنیده‌اند می‌باشد، مگر اینکه خود متهم به این امر اقرار کند. همچنین صدا و تصویر ضبط شده  دلیل محسوب نمی‌شود مگر آنکه با توجه به اوضاع و احوال و سایر شرایط انتساب آن صدا یا تصویر به متهم محرز باشد.

اما در توهین غیر حضوری از طریق وسایل ارتباط الکترونیکی یا نامه، روزنامه و... اثبات جرم کمی راحت‌تر هست. البته باید توجه کرد که در توهین از طریق تلفن، فقط اس ام اس و پیام‌های متنی قابل بازیابی هستند و صدای مکالمات به هیچ وجه توسط مخابرات یا اپراتورهای تلفن ضبط نمی‌شوند.

برای طرح شکایت باید ابتدا از پیام‌های توهین آمیز اسکرین شات گرفته و به ضمیمه یک برگ شکوائیه، برگه ثنا، کپی کارت ملی و یک پوشه و گیره به دادسرای محل زندگیتان (در فرض توهین تلفنی) مراجعه و تشکیل پرونده دهید.

دادسرا در صورت نیاز دستور ارسال پرینت مکالمات و متن پیامک‌ها را به اپراتور تلفن همراه ارائه خواهد کرد.

همچنین در مواردی که توهین توسط شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام صورت میگیرد و متهم این امر را انکار میکند، با ارجاع امر به پلیس فتا و بررسی گوشی تلفن متهم این مسئله را بررسی خواهند کرد.

نمونه متن شکوائیه:

معاون محترم دادستان شیراز

با سلام و عرض احترام

اینجانب ........... در تاريخ....... در منزل خود به آدرس....... حضور داشتم که فردی به نام (مشتکی عنه) به نشاني......... که بدلیل مشکلات مالی با بنده اختلاف دارد اقدام به ارسال پیامک‌های توهین آمیز کرد و با بکار بردن الفاظ توهین آمیز، نسبت به اینجانب توهین وفحاشی نموده اند، با عنايت به ادله اينجانب كه عبارت از پرینت پیامک‌های ارسالی مي‌باشد، تعقيب و مجازات نامبرده به اتهام توهین  به استناد ماده ۶۰۸قانون مجازات اسلامي مورد استدعاست.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678


سلول خصوصی زن و شوهر

ملاقات زناشویی که در ایران ملاقات شرعی خوانده می‌شود، به معنی آن است که به زندانی اجازه داده شود با ملاقات‌کننده خود، که در بیش‌تر موارد همسر قانونی وی می‌باشد، در یک اتاق برای چند ساعت تنها باشند. در این حالت زندانی مجاز است با ملاقات‌کننده‌اش رابطه جنسی برقرار کند. یکی از سودمندی‌های این کار حفظ روابط خانوادگی و صمیمی زندانی و دادن توانایی بازگشت دوباره به جامعه به زندانی است. به علاوه این نوع ملاقات‌ها حکم جایزه‌ای را دارند که باعث می‌شوند خوش‌رفتاری زندانی افزایش پیدا کند. چنانچه زندانی رفتار ناشایستی داشته باشد این حق از وی سلب می‌گردد.

عموماً این گونه ملاقات‌ها در اتاق‌های ویژه این کار صورت می‌گیرند و حتی اقلامی همچون صابون، کاندم، ژل نرم‌کننده، ملحفه و حوله نیز در اختیار زندانی قرار داده می‌شود.

به گزارش خبر گزاری تسنیم نوع دیگری از ملاقات به نام ملاقات ویژه وجود دارد که به طور خاص به زندانیان متأهل اعطا می‌شود و آنها می‌توانند در صورت احراز شرایط، با همسران خود چند ساعت یا در مواقعی یک شبانه‌روز در سوئیت‌های خاص به سر ببرند.

این نوع ملاقات‌ها به لحاظ تأثیرات متعدد و مثبتی که در زندانی و همسر وی ایجاد می‌کند از سال‌ها پیش به یکی از سیاست‌های مسئولان در بسیاری از کشورها قرار گرفته است زیرا نقش چشمگیری در کاهش بروز رفتارهای منفی از سوی زندانی دارد که خبرگزاری تسنیم در چند گزارش مجزا به بررسی این موضوع پرداخته است.

#آقای_وکیل

#ملاقات_ویژه #ملاقات_شرعی #درحاشیه۲ #سلول_خصوصی_زن_شوهر

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

 

 

#آقای_وکیل #مجازات #جرم #جزا #حقوق #وکیل #حقوق_جزا #شیراز #مصاحبه #وکیل #قاضی #قضاوت #دادگاه #دادسرا #حقوق_خصوصی #حقوق_جزا  #قانون #قوه_قضائیه #ایران #زندان #حبس #کفالت #شلاق #بازپرس #دادیار #دادستان #مزاحمت_تلفنی #ملاقات_زندان


مجازات ترساندن دیگران

اگر شخصی، دیگری را بترساند و آن شخص در اثر ترس بی اختیار فرار کند یا بدون اختیار حرکتی از او سر بزند که موجب ایراد صدمه بر خودش یا دیگری گردد؛

ترساننده حسب مورد به قصاص و پرداخت دیه و حبس تعزیری محکوم خواهد شد.

همچنین طبق ۷۰۸ قانون مجازات اسلامی، ترس و غش، از موجبات پرداخت ارش(یا دیه) هم هست.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#آقای_وکیل #دیه #ترساندن #ترس #غش #طنز #ارش

 


ختنه کردن کودکان

 

جنایت ختنه کردن بر کودکان و مجازات آن در قانون:

طبق ماده ۳۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگاه ختنه کننده در اثر بریدن بیش از مقدار لازم موجب جنایت یا خسارت شود ضامن است:

گرچه ماهر بوده باشد.

از طرفی هرگاه آلت رجولیت مرد از محل ختنه گاه و یا بیشتر قطع شود. دیه کامل دارد و کمتر از ختنه گاه به نسبت مساحت ختنه گاه احتساب می گردد و به همان نسبت از دیه پرداخت خواهد شد.

هرگاه با یک ضربه تا ختنه گاه از بین برود و سپس مرتکب یا شخص دیگری باقیمانده یا قسمتی دیگر از اندام تناسلی را از بین ببرد، نسبت به ختنه گاه، دیه کامل و در مقدار بیشتر، ارش ثابت است.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

 

 

#ختنه #مصادره #عطاران #رضاعطاران #آقایوکیل #سینما #سکانس_جنجالی #بخورش


روش های جذب موکل1

 

 

یکی از مهم‌ترین وظایف وکیل دادگستری، جذب موکل و کمک به او هست. لذا رعایت نکات زیر در برخورد با موکل توصیه می‌شود:

۱.رویکردی مناسب داشته باشید:

هر موکل منحصر به فرد و نیازمند روشی خاص جهت برقراری ارتباط است. هیچ دلیلی ندارد تصور کنید می توانید با تمامی موکلین به یک شیوه ارتباط برقرار نمایید. خود را در موقعیت موکل قرار دهید. بیان تجربه ای مشترک می تواند در این زمینه کارساز باشد.

۲سرعت و مسیردهی:

این شیوه تکنیکی بسیار مناسب برای موقعیت هایی است که موکل بیش از حد هیجان زده شده است. در این شرایط الگوی کلمات و لحن کلام شما می باید تلفیقی از شرایط اضطراری، اعتماد به نفس و نگرانی در رابطه با موقعیت به وجود آمده باشد که در نهایت منجر به قوت قلب موکل شود. حال رفته رفته آهنگ کلام و لحن خود را آهسته نمایید و خواهید دید که موکل از شما تبعیت کرده و آرامتر خواهد شد.

۳اجازه دهید تا موکل خود را تخلیه کند:

در مواجه با موکلین عصبانی اجازه دهید فریاد بکشند و به یاد داشته باشید که صحبت هایشان را قطع نکنید. در خلال فریادهایشان فکر خود را متمرکز نحوه رفع مشکل نمایید.

۴.تکرار کنید:

جملات و جزییات مهم صحبت های موکل خود را تکرار نمایید. با این عبارت آغاز کنید: ” بسیار خب، فرمودید که …” این شیوه موجب می شود موکل از توجه شما اطمینان حاصل نماید.

۵لحن:

تناژ صدای خود را تغییر دهید و از لحن یکنواخت در هنگام گفتگو بپرهیزید.

۶.مشکلات موکل را مشکلات خود بدانید:

خود را در موقعیت موکل قرار دهید و به ویژه در شرایطی که با شکایت مواجه می شوید، اجازه دهید موکل رابطه ای دو طرفه را حس کند. این موجب می شود موکل در موارد بعدی به شما مراجعه نماید.

۷.موارد را ازدید موکل بررسی کنید:

برای ایجاد همدلی بیشتر با موکل او را دوست نزدیک و یا یکی از اعضای خانواده تان تصور کنید. حال نسبت به حل مشکلاتش اقدام نمایید.

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

#لاکچری #آقای_وکیل #روش_جذب_موکل #موکل #لاکچری_وکیل #کیفیت_عالی #پوریامظفری #پوریا_مظفری


مسئولیت پلیس

 

در دنیای امروز کمتر کسی هست که نداند پلیس دارای اختیارات نامحدود نبوده و در صورتی که از حدود وظایف خود پا را فراتر گذارد متخلف شناخته شده و حسب مورد مسئولیت کیفری، انتظامی و مدنی در انتظار اوست.

لیکن در مواردی كه ضابطين فعل مجازی انجام داده اند كه با واسطه موجب خسارت شده است؛ مانند تعقيب و گريز متهم فراری؛ به دليل اينكه در چنين مواردی مبناي مسئوليت مدنی قاعده تسبيب است و شرط لازم در تسبيب تقصير است به علت عدم تقصير، عهده دار مسئوليت نیستند. اگر علاوه بر فعل پليس، زيانديده يا شخص ديگري در حادثه زيانبار دخالت داشته باشد، تعيين مسئوليت با توجه به نقش هر كدام بر اساس قواعد مربوطه قابل بررسی، خواهد بود.

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

 

#آقایوکیل #پلیس #تعقیبوگریز #انفجاراهواز


جعل عناوین علمی

 

استفاده از عناوین علمی دکتر، مهندس و مانند اینها که شرایط اخذ آن مطابق قوانین و مقررات مربوط تعیین می گردد توسط هر فرد برای خود مستلزم داشتن مدرک معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و یا خارجی مورد تأئید رسمی وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشد. مرتکبین استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مذکور به مجازات حبس ازسه ماه تا یک سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال محکوم خواهد شد.
و در صورتکیه از این عمل خود سوءاستفاده کرده باشد به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

 

#آقای_وکیل #مرد_هزار_چهره #؟ #خخخخ#جعل_عنوان #قانون #جرم #مجازات #دکتر #سکانس#فیلم_ایرانی #مهران_مدیری


نحوه بازجویی

 طبق قانون ماموران و ضابطان دادگستری در بازجویی‌ها حق اجبار یا اکراه متهم را ندارند و استفاده از کلمات موهن، طرح سؤالات تلقینی یا اغفال‌کننده و سؤالات خارج از موضوع اتهام ممنوع هست در صورتی که سوالات اینگونه مطرح شوند اظهارات متهم در پاسخ به چنین سؤالاتی و همچنین اظهاراتی که ناشی از اجبار یا اکراه است، معتبر نیست.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#آقای_وکیل #بازجویی #برره #مدیری #خنده #قانون#ایران #کیفری #خخخخ


گذشت شاکی

جرایم به دو دسته قابل گذشت و غیرقابل گذشت تقسیم می‌شوند:

جرایم قابل گذشت که تعداد کمتری از جرایم را تشکیل می‌دهند، جز با شکایت شاکی قابل پیگرد نیست و گذشت یا رضایت شاکی در هر مرحله از رسیدگی موجب رهایی متهم خواهد شد.

از طرفی در جرایم غیرقابل گذشت اصل بر تاثیر کم گذشت شاکی نسبت به وضعیت متهم هست؛ لیکن در صورتی که تا بعد از صدور کیفرخواست و قبل از ارسال پرونده به دادگاه، شاکی گذشت نماید و متهم نیز فاقد سابقه موثر کیفری باشد؛ دادستان می‌تواند از کیفرخواست عدول و تعقیب متهم را با رضایت وی از ۶ ماه تا ۲سال معلق نماید و در مقابل متهم را ملزم به انجام دستوراتی نماید.

همچنین اگر پس از صدور کیفرخواست تا زمان قطعی شدن رای دادگاه، شاکی گذشت نماید، دادگاه صادر کننده رای به درخواست محکوم، در رای قبلی تجدیدنظر و مجازات را تخفیف یا تبدیل می‌نماید.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#آقای_وکیل #گذشت_شاکی #شوخی_کردم#مهران_غفوریان


آدم ربایی

استفاده از خودرو و یا موتور سیکلت جهت آدم ربایی از موجبات تشدید مجازات مجرم هست؛ لیکن هرگاه آدم‌ربا، پس از تحقق جرم آدم ربایی برای تغییر مکان، شخص ربوده شده را با وسیله نقلیه منتقل نماید مشمول تشدید مجازات جرم آدم ربایی قرار نخواهد گرفت.

لذا زمانی استفاده از خودرو یا موتور سیکلت از موجبات تشدید مجازات هست که عمل ربودن به وسیله خودرو صورت پذیرد و استفاده از وسیله نقلیه موتوری بعد از تسلط بر قربانی تاثیری بر نحوه مجازات مجرم ندارد.

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

 

#آدم_ربایی #آقای_وکیل#مشاوره_حقوقی #علی_صبوری #استند_آپ_کمدی#خندوانه


مجازات دستفروشی

تا کنون در قوانین کیفری مصوب، دستفروشی صراحتاً و به صورت خاص جرم‌انگاری نشده، اما در برخی موارد از سوی دستگاه قضایی تحت عناوین کیفری دیگری به آن جنبه مجرمانه داده شده است؛ از جمله بزه عرضه و توزیع کالا خارج از شبکه توزیع رسمی، یا بزه فرار از پرداخت مالیات، یا تکدی‌گری یا اخلال در نظم‌عمومی. البته در توصیف کیفری دستفروشی در قالب سه عنوان مجرمانه (به‌جز مورد اخیر) تردیدهای جدی وجود دارد؛ چه اینکه، تنها عرضه محصولاتی خارج ازشبکه رسمی جرم است که آن محصولات به دلایل حاکمیتی در انحصار حاکمیت‌ یا زیر نظر مستقیم آن باشد، مانند دارو و دخانیات یا ارز و سکه. درخصوص بزه فرار از مالیات، با عنایت به اینکه مالیات به رفتارها و فعالیت‌های اقتصادی‌ای تعلق می‌گیرد که فعالیت تجاری دارای مجوز یا واحد صنفی ثبت شده باشند و به‌دلیل عدم تعلق مالیات به چنین مشاغل کاذبی این بزه نیز سالبه به انتفای موضوع است. بزه تکدی‌گری هم «هرگونه تحصیل مال بدون مابه‌ازای ارزش‌دار مالی» تعریف شده است، لذا دستفروشی با هیچ‌کدام از سه عنوان کیفری اشاره شده قابل تطبیق نمی‌باشد، جز مورد چهارم که براساس ماده 618 قانون مجازات اسلامی «هرکس با هیاهو و جنجال و حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار بیندازد، به حبس از سه ماه تا یکسال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.» لذا اگر رفتار دستفروشان در مترو یا سایر سطوح شهر باعث ایجاد اخلال در نظم عمومی یا ترافیک و آمدوشد مردم شود یا سبب شود مردم از کسب‌وکار بیفتند، مصداق بزه سلب آسایش عمومی و اخلال در نظم خواهد بود. این تنها عنوان کیفری از قانون است که با رجوع به آن می‌توان به لحاظ قانونی دستفروشی را  مورد پیگرد کیفری قرار داد.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#مجازات_دستفروش #مترو #پسرك_دستمال_فروش#مرتضی_پاشایی #سدمعبر #تکدیگری


تهدید

تهدید به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی یا افشای اسرار خانوادگی گردد جرم هست. خواه تهدیدکننده به این واسطه، تقاضای مال به قصد اخاذی کرده و یا نکرده باشد، که بر اساس ماده ۶۶۹ قانون‌ مجازات‌ اسلامی تا هفتاد وچهارضربه‌شلاق و یا تا دوسال حبس برای آن در نظر گرفته‌ شده‌ است. بنابراین همین‌که کسی شما را تهدید به افشای اطلاعات خصوصی( شامل عکس‌ها، متن چت‌ها، صدای ضبط‌شده، فیلم و ...) کرده باشد،حتی اگر هرگز آن عمل را انجام ندهد(که در اکثریت مواقع این تهدیدات هرگز عملی نمی‌شوند)، ارتکاب جرم « تهدید» از سوی او قطعی و برای شما قابل شکایت و پیگیری است.

متن پیام های فضای مجازی، ادله الکترونیک است.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

#تهدید #اسکرین_شات #چت #اخاذی #آقای_وکیل


پارتی بازی=۲سال حبس

در هفده شهریور هزار و سیصد و دوازده، نخستین قانون ضد پارتی بازی در قالب ماده ۲۳۸ مکرر قانون مجازات عمومی مصوب ۱۳۱۲ با یک تبصره و دو بند  تصویب شد و در نیمه ی دوم شهریور همان سال به اجرا در آمد برخی تصویب چنین قانونی را یک انقلاب محدود اداری دانستند؛ قانون مذکور حتی اگر بگوییم روی کاغذ در هر صورت تا  تصویب قانون مجازات اسلامی در سال ۱۳۷۰ دوام داشت ولی جای آن در  تمام قوانین بعد از انقلاب از جمله قانون مجازات اسلامی که جدیداً تصویب و در سال ۱۳۹۲ به اجرا در آمد خالی است. ماده قانونی مصوب ۱۰۱۲ مقرر می‌داشت: هر کس که از نفوذ خود ودیگران واقعی یا کاذب در ادارات و سازمان های دولتی سوء استفاده کند به مجازات حبس تادیبی از شش ماه تا دو سال و جریمه نقدی از صد تا پانصد هزار تومان محکوم خواهد شد. ممکن است  به ذهن برخی از دانشجویان رشته ی حقوق تداعی شود که اگر منظور از پارتی بازی ربودن مال غیر به ناحق باشد، موضوع در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری  مصوب ۱۳۶۷ جرم آن تعیین گردیده است.

پاسخ آن است که: بحث بر سر نفس عمل است. اگر نفس عمل جرم باشد، فارغ از اینکه نهایتاً مالی تحصیل شود یا نه، و صرف نظر از این که  مدیر اداره یا قاضی  بر اثر پارتی بازی تخلفی را انجام داده باشد یا نه، و صرف نظر از اینکه پارتی بازی موجب اکل مال به باطل  و دارا شدن بلا جهت گردد یا نه؛ قانونگذار اگر پارتی بازی را آن چنان شایع و رایج ببیند که  به نظم  عمومی آسیب می رساند، یا موجبات هتک حرمت نظام اداری و در نتیجه نظام کلان مدیریت جامعه شود، لازم است نفس عمل را مجرمانه بداند.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#پارتی_بازی #اعمال_نفوذ #نقی_معمولی#ارسطو#قانون #مجازات#آقای_وکیل


شورای حل اختلاف در شیراز


در شیراز سه مجتمع اصلی برای شورای حل اختلاف وجود دارد:

۱. شورای حل اختلاف اطلسی

۲. شورای حل اختلاف بنی‌هاشمی

۳. شورای حل اختلاف پودنک

البته مناطق حومه شیراز مثل صدرا، رکن‌آباد، لپویی و... نیز هرکدام دارای شورای حل اختلاف منفرد هستند. کلیه دعاوی منقول(مثل مطالبه وجه چک، طلب و الزام به انجام تعهدات) که ارزش آن زیر ۲۰ میلیون تومان باشد. باید در شورای حل اختلاف مطرح شوند. برای طرح شکایت در شورای حل اختلاف نیاز به ارائه دادخواست و ثبت آن به صورت حضوری می‌باشد، چرا که بر خلاف تهران هنوز سیستم ثبت الکترونیکی دادخواست برای شورای شهر شیراز عملیاتی نشده است. رسیدگی در شورای حل اختلاف بدین صورت هست که معمولاً دادخواست‌ها تا تاریخ ۲۰ یا ۲۵ هر ماه ثبت می‌شوند و نهایتاً برای ماه بعد نوبت رسیدگی تعیین می‌شود.

روند رسیدگی در شورا از سرعت قابل قبولی برخوردار هست.

هر شعبه دارای سه عضو می‌باشد و معمولاً هر دو یا سه شعبه تحت نظر یک قاضی قرار دارد، لیکن شما قاضی را ملاقات نخواهید کرد. اعضای شورا در جلسه رسیدگی به دقت مدارک و مستندات شما را بررسی و اظهارات شما و طرف مقابل را در صورت جلسه درج می‌نمایند. اگر طرفین در جلسه رسیدگی به توافق برسند توسط اعضای شورا گزارش اصلاحی نوشته می‌شود و در غیر این صورت اعضا نظر خود را در فرم مخصوصی نوشته و پرونده را برای اظهار نظر نزد قاضی شعبه ارسال می‌کنند.

لذا به صورت طبیعی یک شکایت در شورای حل اختلاف در طول یک‌ماه مورد رسیدگی و صدور رای قرار میگیرد.
البته رای صادره تا ۲۰ روز قابل تجدیدنظر می‌باشد، چنانکه طرف مقابل در جلسه رسیدگی حاضر نشود این مدت تا ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.

لذا قطعی شدن رای شورا بستگی به عکس‌العمل طرف مقابل شما نسبت به نحوه استفاده از حقوق قانونی خویش دارد.
نهایتاً یک پرونده حقوقی در شورای حل اختلاف در طول ۱ تا ۴ماه به نتیجه خواهد رسید.
مشکل اساسی مراجعه به شورا دقیقاً بعد از قطعی شدن رای دادگاه شروع می‌شود، متاسفانه اجرای احکام شورا خیلی شلوغ و بی‌نظم می‌باشد. گاهاً افراد برای گرفتن نوبت مجبور هستند ساعت‌ها قبل در صف منتظر بمانند. صدور دستور توقیف و ارائه نامه به بانک‌ها و ادارات با سخت‌گیری خاصی بوده و اگر از وضعیت اموال و یا محل اقامت محکوم‌علیه اطلاع دقیق نداشته باشید روزها، ماه‌ها و گاهی سال‌ها در مرحله اجرای احکام در رفت و آمد خواهید بود.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#وکیل_شیرازی #شورای_حل_اختلاف #آقای_وکیل#love #followback #instagramers#socialenvy #wearabletherapy#FightForOurMarriage #tweegram#photooftheday #20likes #amazing #smile#follow4follow


با همسر خائن چکار کنیم؟


 خیانت از طرف زن و یا شوهر امکان پذیر هست، لیکن خیانت از جانب زن حتماً به عنوان یک جرم قابل پیگیری هست ولی گاهی اوقات خیانت مرد در قالب عقد موقت و یا دائم تحت حمایت قانون قرار می‌گیرد.

برای شروع طرح یک شکایت از همسر خائن، باید مستقیماً به دادگاه مراجعه کنید. شایع‌ترین نوع شکایت، تحت عنوان اتهامی رابطه نامشروع از جانب همسر میباشد، در بیشتر موارد خانم یا آقایی مدعی هست که همسر وی با فرد یا افراد خاصی از جنس مخالف رابطه نامتعارف یا عاشقانه دارد. برای طرح چنین شکایتی می‌توان به شماره تماس و یا پیامک و حتی اسکرین شات از چت‌های خصوصی همسر با شخص بیگانه استناد نمود. شهادت شهودی که از وجود رابطه نامشروع مطلع هستند و یا اینکه دو نفر را در مکان یا مکان‌های خاصی رویت کرده‌اند نیز از ادله اثبات وجود رابطه نامشروع می‌باشد.

مجازات فردی که مرتکب رابطه نامشروع می‌شود تا ۹۹ضربه شلاق می‌باشد و مجازات حبس برای این جرم در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین بین مرد و زن و فرد متاهل و مجرد نیز، در نوع مجازات، تفاوتی وجود ندارد.
از طرفی محکومیت زن به داشتن رابطه نامشروع از موجبات محرومیت وی از دریافت مهریه نیست.

پس در صورتی که قصد شکایت از همسر خود را دارید باید به دادگاه کیفری دو(گل سرخ شیراز) مراجعه و با ارائه یک برگ شکایت که در آن مشخصات شما به عنوان شاکی و همسرتان به عنوان مشتکی‌عنه و شخص ثالث به عنوان مشتکی‌عنه ردیف دوم (در صورتی که نام شخص سوم را نمی‌دانید، می‌توانید آن را مجهول الهویه اعلام نمائید) درج و کلیه مدارک از جمله عکس، استشهادیه، شماره تماس همسر و... را ضمیمه نمائید. در صورتی که تنها دلیل شما بر وجود چنین رابطه‌ای تماس تلفنی مکرر و مشکوک همسرتان هست از دادگاه درخواست صدور دستور نسبت به اخذ پرینت مکالمات شماره مورد نظر را نمائید و اگر دسترسی به پرینت پیامک‌های ایشان مورد نیاز باشد دادگاه می‌تواند دستور این کار را به اپراتور تلفن همراه ابلاغ نماید، اپراتورها موظف هستند که این اطلاعات را (حداقل تا ۶ماه) به دادگاه ارائه کنند. در صورت احراز وجود رابطه، پس از تفهیم اتهام توسط قاضی دادگاه، قرار کفالت صادر می‌شود، در صورتی که متهم کفیل (ضامن کارمند یا کاسب) نداشته باشد بازداشت می‌گردد.

یک پرونده رابطه نامشروع بین ۳ تا ۶ماه به نتیجه خواهد رسید. لیکن در صورتی که شما مدعی هستید که همسرتان با یک فرد غریبه همخوابگی نامشروع داشته است، باید این شکایت را در دادگاه کیفری یک واقع در طبقه سوم دادگاه کیفری گل سرخ شیراز مطرح نمائید و این جرم با جرم رابطه نامشروع متفاوت می‌باشد.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#رابطه_نامشر

 


چگونه شکایت کنیم؟


برای طرح شکایت اعم از کیفری و یا حقوقی باید چه اقداماتی صورت گیرد؟

یکی از مشکلات عمده و مهم مردم در مواجهه با مسائل حقوقی این هست که نمی‌دانند از چه طریقی و با مراجعه به کدام مرجع باید حق خودشان را مطالبه کنند. برای اینکه بتوانید تشخیص بدهید برای احقاق حق باید از کجا شروع کنید و به کجا مراجعه کنید در مرحله اول باید تشخیص بدهید که موضوعی که مورد اختلاف یا موضوعی که دادخواهی آن را میخواهید از صنف حقوقی هست و یا کیفری. تشخیص این مسئله گاهی اوقات بسیار دشوار هست. اما به صورت خلاصه مسائل یا موضوعاتی که برای آنها مجازات تعیین شده است(مثل جرم سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، جعل و امثال اینها، حدود ۱۶۴۳ عنوان مجرمانه وجود دارد) جرم محسوب میشود و اگر بخواهید از شخصی تحت یکی از اتهامات مقرر شکایت کنید به این شکایت شکایت کیفری گفته می‌شود و در کلیه موارد غیر از این ۱۶۴۳ عنوان، معمولاً موضوع حقوقی هست.

برای شکایت کیفری از کجا باید شروع کنیم؟

برای شروع به تعقیب شکایت کیفری سه مرجع در نظر گرفته شده است:

۱.دادسرا

۲.کلانتری‌ها

۳.دادگاه کیفری یک یا دو

بیشتر جرایم، از دادسرا شروع به رسیدگی و تعقیب میشوند و نهایتاً پس از صدور کیفرخواست یا قرار منع یا موقوفی تعقیب به دادگاه کیفری ارسال می‌شوند. در شهر شیراز پنج دادسرا وجود دارد:

۱. دادسرای فرهنگ شهر

۲.دادسرای اطلسی

۳.دادسرای ابریشمی(جنایی)

۴.دادسرای انقلاب(موادمخدر)

۵. دادسرای تصادفات(پدنک)

شما برای طرح شکایت کیفری، دو راه دارید:

اول اینکه مدارک لازم را کپی بگیرید،(کپی کارت ملی شاکی، برگ ثبت‌نام ثنا و اسناد مالکیت، چک و...) بعد شکواییه را بر روی فرم هایی که آماده هست و یا بر روی کاغذ معمولی بنویسید و به دادسرای محل وقوع جرم بروید (یعنی اگر از منزل شما سرقت شده و منزل شما در منطقه فرهنگ شهر هست به دادسرای فرهنگ شهر شیراز مراجعه می‌کنید) سپس پرونده را به اتاق معاون دادستان تحویل میدهید و دو حالت اینجا اتفاق می‌افتد:

یا مستقیماً شما را به شورای حل اختلاف ارجاع می‌دهند(در جرائمی که معمولاً جنبه عمومی ندارد گاهی اوقات پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع می‌دهند تا شورای حل اختلاف سعی در سازش کند و اگر انجام نشد پرونده را دوباره برگرداند .) یا با صدور دستور، پرونده را به شما تحویل می‌دهند و شما باید به کلانتری مراجعه کنید.
راه دیگری که غیر از این دارید:

راه دوم این هست که مستقیماً به کلانتری مراجعه کنید و شکایت را در کلانتری ثبت کنید و بعد پرونده از طریق کلانتری برای اخذ دستور به دادسرا ارسال می‌شود.

هرکدام از این مسیرها را که انتخاب کنید، معمولاً در شهر شیراز، بین یک تا دو ماه پرونده شما بین دادسرا و کلانتری و گاهی اوقات اداره آگاهی رفت و آمد دارد و اگر بخواهید روند پرونده مثبت باشد باید پیگیر باشید.

مثلاً پیگیری کنید که پرونده به وقت مقرر به دادسرا ارسال شود دستور دادیار یا بازپرس انجام شود کارشناسی به نحو صحیحی انجام پذیرد و... نهایتاً پرونده پس از ۱تا۳ماه در دادسرا رسید میشود(یعنی پرونده در شعبه دادیاری یا بازپرسی ثبت شده و دیگر در بین کلانتری و دادسرا سرگردان نیست) پس از این مرحله معمولاً شش ماه تا یک سال برای قرار مجرمیت و در صورتی که دلایل قوی نباشند پس از ۲ تا ۳ ماه قرار منع تعقیب، طول میکشد، که در مورد اخیر ظرف ۱۰ روز می توانید به قرار منع تعقیب اعتراض کنید و اگر دادگاه کیفری قرار را نقض کند دوباره پرونده به دادسرای برگشته و با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست دوباره به دادگاه بر میگردد. و پس از آن که کیفرخواست صادر می‌شود، پرونده در دادگاه کیفری۲(میدان گل‌سرخ) رسیدگی و حسب مورد حکم محکومیت یا برائت صادر می شود. رای دادگاه کیفری نیز قابل تجدیدنظر در دادگاه تجدیدنظر استان(میدان شهرداری) هست.

به طور میانگین یک پرونده کیفری در بهترین شرایط حداقل یک تا دو سال به طول می‌انجامد این مسئله در حالی هست که رسیدگی و حداقل زمان برای صدور حکم قطعی در یک پرونده حقوقی معمولاً ۳تا ۶ماه میباشد و این تصور که رسیدگی کیفری سریع تر می‌باشد، تصور غلطی هست. در پست بعدی نحوه طرح دادخواست را قرار خواهیم داد.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678


#نحوه_شکایت #وکیل #آقای_وکیل #دادسرا #دادگاه#شکایت #شکوائیه #وکیل_شیراز


فیلم دوران عاشقی با موضوع اماره فراش و نفی ولد

 فیلم دوران عاشقی، موضوعات چالش برانگیزی را مطرح میکند که به نفی ولد و اماره فراش معروف هستند:

ماجرای فیلم از این قرار هست که مردی پس از ازدواج موقت با خانمی متوجه میشود که زوجه باردار هست، خانم مدعی هست که بچه متعلق به شوهر می باشد، این در حالی هست که مرد حدود ۲سال قبل از ازدواج عمل وازکتومی (یا همان بستن لوله) را انجام داده است و امکان باردار شدن زن توسط شوهر وجود نداشته، پس طفل متعلق به ایشان نیست!؟!

نکته حقوقی:

وفق ماده ۱۱۵۸ قانون مدنی طفل متولد در زمان زوجیت ملحق به شوهر است مشروط بر اینکه از تاریخ نزدیکی تا زمان تولد کمتر از ۶ ماه و بیشتر از ۱۰ ماه نگذشته باشد. این ماده اماره ای تحت عنوان اماره فراش که برگرفته از فقه میباشد را بیان میکند. طبق این ماده هرگاه زن و مردی بیش از ۶ماه با هم ازدواج کرده باشند و سپس فرزندی متولد شود، فرزند مشترک محسوب میشود؛ همچنین اگر زن و شوهری از هم جدا شوند و تا ۱۰ ماه پس از طلاق یا مفارقت جسمانی فرزندی متولد شود، این فرزند نیز به شوهر سابق تعلق دارد. از طرفی اگر مردی فرزند متولد شده را از آن خود نداند با وجود ۲ شرط میتواند طفل را از خود نفی کند:

شرط اول این هست که تا حداکثر ۲ماه پس از تولد طفل این ادعا را در مراجع قانونی مطرح و دلایل خود را ارائه کند. و دومین شرط نیز این هست که قبل از طرح این دعوا مرد چه به صورت صریح و چه به صورت ضمنی به منتسب بودن فرزند به خود اقرار نکرده باشد.(مثلا اگر مرد به مناسبت تولد فرزند برای زن هدیه ای خریده باشد به طور ضمنی اقرار به ابوت خود کرده است و دیگر حق نفی ولد را ندارد) البته اگر این شرایط احراز نشود تنها راه نفی ولد اقامه دعوای لعان هست که شرح آن را در پست های قبل بیان کردم.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

 

#دوران_عاشقی #نفی_ولد #اماره_فراش #حرامزاده#فیلم_سینمایی #کلیپ_تصویری #وکیل #سکانس_وکیل
movies 
#theatre #video #socialenvy#wearabletherapy #FightForOurMarriage#movie #film #films #videos #actor#actress #cinema #dvd #amc #instamovies#star #moviestar


مرکز تخصصی پیگیری پرونده های حقوقی - کیفری - داوری و تنظیم انواع قراردادهای تجاری و مدنی - تنظیم لایحه دفاعیه - وکالت و ارائه مشاوره حقوقی در شیراز تلفن: 32302629 فکس:32350997 دفتر مرکزی: چهارراه پارامونت(۱۵خرداد)، مجتمع تجاری اداری خلیج فارس، طبقه اول اداری، واحد ۵ - دفتر وکالت محمدهادی معماری محمدهادی معماری: ۰۹۱۲۰۱۸۱۶۷۸
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آقای وکیل شیراز است. || طراح قالب avazak.ir