وکیل شیراز


محمد هادی معماری

وکیل پایه یک دادگستری در شیراز

دکتری حقوق

دانش آموخته دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

  • سه سال سابقه وکالت در شهر تهران
  • متخصص در تنظیم قراردادها و دعاوی مربوط به تعهدات
  • عضو داوران شناسه دار قوه قضائیه
  • عضو فعال بنیاد آیین دادرسی مدنی ایران
  • عضو هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره سه موسسه و شرکت تجاری فعال در شهر شیراز
  • محقق و مولف حقوقی
  • موسس و مدیر عامل موسسه حقوقی آقای وکیل
  • رتبه یک آزمون داوری قوه قضائیه استان فارس
  • رتبه ۵ آزمون دکتری حقوق خصوصی
  • رتبه ۲۰ کانون وکلای تهران
  • رتبه ۱۰ ارشد دانشگاه تهران
تماس:
شیراز، چهارراه پارامونت، مجتمع تجاری اداری خلیج فارس، واحد۵ اداری
۳۲۳۰۲۶۲۹
۳۲۳۵۰۹۹۷
۰۹۱۲۰۱۸۱۶۷۸
 

مشاوره حقوقی آنلاین ۲۴ ساعته


جواب به سوالات حقوقی در واتس آپ آقای وکیل:

۰۹۱۲۰۱۸۱۶۷۸

لطفاً سوال خود را با رعایت مقررات ذیل ارسال کنید:

۲. لطفاً سوال را واضح و کوتاه بیان کنید.

۳. لطفاً همه سوالات را اول بپرسید و بعد از دریافت پاسخ، سوال جدید مطرح نکنید.

۴. لطفاً از سر کنجکاوی سوال نپرسید خدمات ما برای حل مشکلات پرونده های قضایی است نه برای سرگرمی.

۵. لطفا در صورتی که در استان فارس و شهر شیراز پرونده دارید، مسئله را مطرح کنید و در موارد دیگر با وکلای شهر خودتان مشورت کنید.

متشکرم


ثبت دادخواست و شکایات در دادگاه‌های شیراز

چند ماهی است که بدلیل شیوع بیماری کرونا بجز دعاوی دارای مهلت و ضروری دادخواست یا شکایت جدید ثبت و ارجاع نشده است. طبق اخبار واصله این رویه تا ابتدای تیر ماه ادامه پیدا میکند.


ورود موجر ممنوع

 

وکیل سرقفلی شیراز

سلام

در بسیاری از موارد در مدت اجاره، صاحب خانه به قصد فروش منزل با مستاجر تماس گرفته و درخواست بازدید از منزل را دارد. این موارد هر چند که معمولاً با رضایت مستاجر صورت می‌پذیرد لیکن از نظر قانونی مستاجر هیچ الزامی به موافقت ندارد. مگر اینکه در قرارداد اجاره شرط شده باشد. لذا اگر صاحب‌خانه هستید و قصد فروش منزل را دارید حتماً در قرارداد خود این شرط را بنویسید: 《مستاجر مکلف است هر زمان که صاحب‌خانه قصد انتقال مورد اجاره را داشته باشد؛ به خریداران اجازه ورود دهد و هیچ مانعی برای بازدید از منزل ایجاد نکند. تخلف از این ماده مستلزم پرداخت مبلغ..... تومان بابت هر بار ممانعت خواهد بود》


شکایت کیفری یا حقوقی

چگونگی تبدیل پرونده کیفری و حقوقی:

در سال‌های قبل رسیدگی در دادگاه‌های حقوقی بسیار طولانی و زمان بر بود. یکی از مهم‌ترین دلایل این روند طولانی نحوه ابلاغ و عدم استفاده و گسترش سیستم‌های کامپیوتری بوده است. این روند در اجرای حکم نیز بی‌تاثیر نبود و بدلیل عدم پیشرفت در زمینه بانک اطلاعات املاک و اتصال بانک‌ها به سیستم یکپارچه، اجرای حکم نیز سال‌ها به طول می‌انجامید.
در مقابل پرونده‌های کیفری با سرعت منجر به صدور قرار جلب و در نتیجه ترس طرف مقابل و پرداخت حق می‌شد. به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راهی بودند تا بجای طرح دعوای حقوقی، پرونده را کیفری کنند و زودتر به نتیجه برسند.
اما این روزها روند برعکس شده است، تا جایی که بهتر هست پرونده‌هایی که جنبه کیفری دارند نیز از طریق حقوقی پیگیری شوند و نتیجه در رسیدگی‌های حقوقی مطلوب‌تر هست.
خوشبختانه در بیشتر مواقع، زیان دیده از جرم می‌تواند بدون توجه به جنبه عمومی جرم فقط ضرر و زیان خویش را از طریق حقوقی مطالبه کند. لذا سعی کنید تا حد امکان از مراجعه به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری اجتناب کنید چرا که ضرر آن خیلی بیشتر از منفعت آن هست.
از طرفی طبق قوانین جدید بازداشت متهم بجز موارد خاص بسیار سخت هست و بیشتر جرایم نیز به سختی قابل اثبات هستند و موارد معافیت، تعلیق و تبدیل مجازات نیز گسترش پیدا کرده است.

 

در یک کلام دولت تمایلی به پر کردن زندان‌ها ندارد و مجرمین نیز مثل سابق از زندان نمی‌ترسند. تا جایی که پرداخت پول و مال، زجر آورتر از زندان رفتن هست.


فسخ معامله خرید خودرو

قصد دارم در این پست نحوه فسخ معامله خودروی معیوب یا تصادفی را برای شما شرح بدهم.

اولین نکته‌ای که در زمان خرید خودرو باید در نظر داشته باشید این هست که حق فسخ ناشی از عیب خودرو را از خود ساقط نکنید.

معمولاً در قراردادهایی که توسط بنگاه‌دار نوشته می‌شود، شرطی وجود دارد تحت عنوان(طرفین کافه خیارات را از خود سلب و ساقط نمودند) یا (خریدار خیار عیب را ساقط کرد) یا (فروشنده از عیوب مبیع تبری جست) و... در صورتی که ذیل چنین شرط‌هایی را امضاء کرده باشید دیگر حق فسخ قرارداد را ندارید.

البته اگر قصد فروش خودرو دارید، به شما توصیه میکنم که حتماً شرط تبری از عیوب را در قرارداد بگنجانید.

حال اگر چنین شرطی در قرارداد وجود ندارد و پس از معامله متوجه شدید که خودرو دارای ایراد فنی هست یا اینکه رنگ شدگی دارد یا ضربه خورده و امثال اینها؛ باید فوراً اقدام کنید چرا که اعمال حق فسخ پس از علم به آن فوری هست و اگر تعلل کنید حق شما ساقط می‌شود.

پس اقدامات زیر را فوراً انجام دهید:

۱. ارسال اظهارنامه از طریق سایت (عدل ایران) یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که در پست‌های قبل توضیح داده‌ام.

متن اظهارنامه به شرح ذیل هست:

{آقای/خانم (نام فروشنده) اینجانب....... که در تاریخ....... به موجب قرارداد بیع، خودرو شماره...... را از شما خریداری کرده‌ام. از آنجا که هم اکنون متوجه شدم که خودرو موصوف بدلیل........ معیوب می‌باشد. با اختیار حاصل از ماده ۴۲۲قانون مدنی، فسخ معامله را اعلام می‌کنم. لطفاً جهت استرداد ثمن و تحویل خودرو حداکثر ۴۸ساعت پس از ابلاغ اظهارنامه مراجعه نمایید؛ در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی اقدام خواهم نمود. بدیهی است کلیه خسارات ناشی از عدم اقدام فوری، متوجه شخص جنابعالی خواهد بود.}

۲. از طریق مراجعه به دفاترخدمات قضایی درخواست تامین دلیل جهت کارشناسی خودرو را ثبت نمائید. تامین دلیل توسط شورای حل اختلاف صورت میگیرد و اگر پیگیر باشید نهایتاً بین سه روز تا یک هفته انجام می‌شود.

۳. پس از اتمام مهلت درج شده در اظهارنامه دادخواست اعلام فسخ معامله و مطالبه ثمن معامله را به صورت توامان تقدیم دادگاه نمائید.

نکات:

۱.قبل از ارسال اظهارنامه تمام جوانب را در نظر بگیرید.

۲.پس از آنکه دادگاه حکم اعلام فسخ معامله را صادر کند دیگر راه برگشتی وجود ندارد حتی اگر طرف مقابل ثمن را به شما پس ندهد.

۳.تا جایی که امکان دارد از فسخ معامله استفاده نکنید در بیشتر موارد اخذ ارش، یعنی تفاوت قیمت یا به عبارت بهتر کاهش ثمن، راهکار بهتری نسبت به فسخ معامله هست.

۴.جهت مطالبه ارش باید ابتدا تامین دلیل کنید.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678


روش های جذب موکل1

 

 

یکی از مهم‌ترین وظایف وکیل دادگستری، جذب موکل و کمک به او هست. لذا رعایت نکات زیر در برخورد با موکل توصیه می‌شود:

۱.رویکردی مناسب داشته باشید:

هر موکل منحصر به فرد و نیازمند روشی خاص جهت برقراری ارتباط است. هیچ دلیلی ندارد تصور کنید می توانید با تمامی موکلین به یک شیوه ارتباط برقرار نمایید. خود را در موقعیت موکل قرار دهید. بیان تجربه ای مشترک می تواند در این زمینه کارساز باشد.

۲سرعت و مسیردهی:

این شیوه تکنیکی بسیار مناسب برای موقعیت هایی است که موکل بیش از حد هیجان زده شده است. در این شرایط الگوی کلمات و لحن کلام شما می باید تلفیقی از شرایط اضطراری، اعتماد به نفس و نگرانی در رابطه با موقعیت به وجود آمده باشد که در نهایت منجر به قوت قلب موکل شود. حال رفته رفته آهنگ کلام و لحن خود را آهسته نمایید و خواهید دید که موکل از شما تبعیت کرده و آرامتر خواهد شد.

۳اجازه دهید تا موکل خود را تخلیه کند:

در مواجه با موکلین عصبانی اجازه دهید فریاد بکشند و به یاد داشته باشید که صحبت هایشان را قطع نکنید. در خلال فریادهایشان فکر خود را متمرکز نحوه رفع مشکل نمایید.

۴.تکرار کنید:

جملات و جزییات مهم صحبت های موکل خود را تکرار نمایید. با این عبارت آغاز کنید: ” بسیار خب، فرمودید که …” این شیوه موجب می شود موکل از توجه شما اطمینان حاصل نماید.

۵لحن:

تناژ صدای خود را تغییر دهید و از لحن یکنواخت در هنگام گفتگو بپرهیزید.

۶.مشکلات موکل را مشکلات خود بدانید:

خود را در موقعیت موکل قرار دهید و به ویژه در شرایطی که با شکایت مواجه می شوید، اجازه دهید موکل رابطه ای دو طرفه را حس کند. این موجب می شود موکل در موارد بعدی به شما مراجعه نماید.

۷.موارد را ازدید موکل بررسی کنید:

برای ایجاد همدلی بیشتر با موکل او را دوست نزدیک و یا یکی از اعضای خانواده تان تصور کنید. حال نسبت به حل مشکلاتش اقدام نمایید.

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

#لاکچری #آقای_وکیل #روش_جذب_موکل #موکل #لاکچری_وکیل #کیفیت_عالی #پوریامظفری #پوریا_مظفری


کاهش سن

 

یکی از مسائلی که بیشتر در بین بانوان رواج دارد، شایعه امکان کاهش سن شناسنامه توسط وکیل دادگستری می‌باشد.
باید توجه کنید که حق مراجعه به دادگستری جهت ارائه دادخواست ابطال شناسنامه و... به این معنی نیست که هر کس که تمایل داشته باشد می‌تواند سن شناسنامه‌ای خود را کاهش دهد و دلایلی مثل اینکه«همه می‌گویند که اصلاً به من نمی‌آید که سنم فلان باشد و...» اصلاً محکمه پسند نیستند.

تنها در موارد نادری سن واقعی فرد با سن شناسنامه‌ای متفاوت هست و در این موارد، دادگاه حکم به ابطال شناسنامه صادر خواهد کرد.

برای اثبات این موضوع علاوه بر مراجعه به مدارک تحصیلی، پرونده شما به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.
تعیین سن در پزشکی قانونی بر اساس بررسی دندانها، معمولاً تا سن ۱۷ سالگی به طور دقیق قابل انجام است و افرادی که کمتر از ۱۷ سال دارند را می توان از طریق بررسی دندان ها تعیین سن کرد.
پس از آن گرافی های استخوانی برای تعیین سن ملاک قرار می‌گیرد که البته این گرافی ها نیز حداکثر تا سن ۲۳ سالگی به عنوانی ملاکی برای تعیین سن قابل استناد است.

برای تعیین سن، فرد باید با در دست داشتن نامه مرجع قضایی به یکی از مراکز معاینات پزشکی قانونی مراجعه کند و البته در خصوص تعیین سن به استعلام مراجع ذیربط غیر قضایی نیز پاسخ داده می شود.

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

 

 

@mrvakil.ir
#پزشکی_قانونی #تغییر_سن #شناسنامه #تشخیص#شهر_زیبا #شهرزیبا #آقای_وکیل #کاهش_سن#فیلم_ایرانی #سکانس #ترانه_علیدوستی#ترانه_علی_دوستی


اختلافات بین همسایگان ناشی از تصرف در فضاهای مشاع و اختصاصی

 

غالباً در روابط بین همسایگان اختلافاتی ناشی از تصرف در فضاهای مشاع و اختصاصی و همچنین تخریب و تصرف در اموال یکدیگر بوجود می‌آیند که در بیشتر مواقع بدلیل عدم علم و آگاهی افراد از حقوق و تکالیف خود نسبت یکدیگر می‌باشددر اینگونه موارد دو روش شکایت وجود دارد:

1.شکایت کیفری به اتهام مزاحمت ملکی، تخریب، تصرف عدوانی و..‌. از طریق دادسرا که نتیجه آن می‌تواند صدور حکم محکومیت به حبس و... برای فرد متجاوز باشد. اما استفاده از این روش در همه موارد و برای همه افراد توصیه نمی‌شود. لذا روش دوم عبارت هست از 

2.طرح دادخواست حقوقی جهت رفع مزاحمت، ممانعت از حق، تصرف عدوانی، مطالبه اجرت‌المثل و... که نتیجه آن رسیدن به خواسته مطلوب بدون ایجاد دردسرهای کیفری برای خود و دیگران می‌باشد.

توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی بدواً توسط شورای حل اختلاف محل و با ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری از ذی‌حق بودن خود مطمئن و سپس اقدام به طرح شکایت کنید.

پس از آن جهت طرح دعوا با مدارک زیر به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید:

1.پرونده تامین دلیل (در صورتی که قبلا توسط شورای حل اختلاف تامین دلیل کرده ای)

2.کارشناسی

3.مدرک مورد نیاز دیگر مثل استشهادیه یا معرفی دو شاهد و. . .

متن دادخواست:

ریاست محترم مجتمع قضایی (نام شهرستان محل وقوع ملک)

باسلام احتراماً به استحضار می رساند

نظر به اینکه اقدامات خوانده/ خواندگان در ملک مسکونی/ تجاری خود به نشانی ........... واقع در همسایگی ملک اینجانب به نشانی فوق جزء پلاک ثبتی ............./.............بخش شماره و نام شهرستان دایر بر ........ موجب بروز خسارت گردیده است فلذا با جلب کارشناسی ضمن صدور حکم به رفع مزاحمت، صدور حکم به محکومیت خوانده/ خواندگان به جبران خسارت وارده به اینجانب به میزان .......... ریال مستنداً به مواد 160 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی و 331قانون مدنی به انضمام کلیه خسارات و هزینه دادرسی مورد استدعاست.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
#طرح_معاضدت_تلفنی
#وکلا #معاضدت #وکیل_تلفنی #وکیل_آنلاین #وکیل_دادگستری#آقای_وکیل


محدودیت پرداخت خسارت به خودروهای غیر متعارف

طبق بند ۳ و ۴ ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث، جبران خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی صرفا تا میزان خسارت متناظر وارد به گرانترین خودرو متعارف از طریق بیمه شخص ثالث و یا مقصر حادثه قابل جبران خواهد بود و منظور از خودرو متعارف خودرویی است که قیمت آن کمتر از پنجاه درصد سقف تعهدات بدنی که در ابتدای هر سال مشخص میشود، هست.

لذا در حال حاضر حداکثر خسارتی که مالک یک خودرو گران قیمت در تصادفات میتواند از مقصر حادثه بابت خسارت وارده مطالبه نماید ۱۵۴ میلیون تومان در سال ۱۳۹۷ است (نصف دیه در ماههای حرام) حتی اگر خسارتی که به خودروی وی وارد شده بیش از این عدد باشد.

لذا برای محاسبه خسارت قابل پرداخت، از فرمول زیر استفاده می‌شود:

قیمت خودرو متعارف(۱۵۴ میلیون تومان)/قیمت خودرو زیان دیده×خسارت وارد شده=مبلغ قابل پرداخت.

مثال: اگر در یک تصادف به خودرویی با ارزش ۲۰۰میلیون تومان ۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شود.

(۲۰۰/۱۵۰)×۵۰=۳۷.۵میلیون تومان پرداخت خواهد شد. پس برای جبران کامل خسارت باید از بیمه بدنه استفاده کنید.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

#تصادف #خودرو_متعارف #مازاراتی #آینه_بغل#آقای_وکیل #حقوق


آیا تمام خسارات قابل جبران هستند؟


همواره حقوق به دنبال راه‌حلی جهت جبران کامل خسارات مادی و معنوی زیان‌دیده و بازگرداندن وی به حالت سابق بوده و هست؛ لذا قوانین مختلفی جهت جبران زیان‌هایی که در اثر تخلف اشخاص بر دیگری وارد می‌ شود وجود دارند. شاه بیت همه این قوانین ماده ۱ قانون مسئولیت مدنی مصوب ۱۳۳۹ هست، که به واقع از آن فقط کالبدی بی جان برجای مانده و در عمل موانع بسیاری بر سر راه جبران کامل زیان وجود دارد که به جرات می‌توان گفت هیچ گاه تمام خسارات جبران نخواهند شدد!؟!

در واقع برای اثبات همه خسارات و مطالبه آن‌ها نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی هست و در خیلی از موارد، پیگیری و مطالبه حق به حدی پر هزینه هست که باید عطایش را به لقایش بخشید. پس برای اینکه در زندگی حقوقی‌خود، بتوانید به تمام حق خود برسید دو راه حل بیشتر ندارید:

۱.پیشگیری؛ بهترین راه حل برای کاهش زیان‌های حقوقی این هست که قبل از ورود به یک رابطه حقوقی، مثل ازدواج، خرید و فروش، استخدام و... با کسب اطلاعات لازم و مشاوره با اهل خبره تمام جوانب آن را سنجیده و با علم و آگاهی کامل وارد آن معامله شوید.

۲.صرف هزینه گزاف؛ برای پیروزی در دعوا باید پیش‌بینی هزینه‌های بسیاری از جمله هزینه دادرسی، حق‌الوکاله وکیل، هزینه کارشناس و... را داشته باشید.

البته هیچگاه فراموش نکنید که در مورد دوم حتی با صرف هزینه‌های بسیار، این امکان وجود دارد که نهایتاً پیروز دعوا نباشید و هیچ خسارتی را دریافت نکنید.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#آقای_وکیل #مسئولیت_مدنی #جبران_تمام_خسارات


نکاتی در مورد داوری


توجه کنید که در بسیاری از قراردادها از جمله قراردادهای خرید و فروش املاک و در فرم‌های آماده‌ای که در بنگاه‌های معاملات ملکی موجود هست؛ بندی تحت عنوان حل اختلاف از طریق داور درج شده است؛ متاسفانه افراد به دلیل عدم آشنایی با نهاد داوری به سادگی از کنار این شرط عبور کرده و بدون توجه به هویت داور و اختیاراتی که وی می‌تواند در سرنوشت قراردادشان داشته باشد، ذیل آن را امضاء می‌نمایند. توجه کنید که درج این شرط بدین معنا هست که طرفین قرارداد حق مراجعه خویش به دادگستری را در صورت تخلف طرف مقابل یا اختلاف در قرارداد مذکور از خود سلب کرده و در چنین حالتی باید جهت حل اختلاف به داور مراجعه کنند. برخلاف آنچه اکثر مردم تصور می‌کنند، رای داور همانند رای قاضی دادگستری (بلکه بیشتر از آن) دارای نفوذ حقوقی بوده و به محض ابلاغ آن به طرفین، قابلیت اجرا از طریق دایره اجرای احکام دادگستری را دارد. همچنین، رای داور تک مرحله‌ای بوده و قابلیت تجدیدنظر ندارد و فقط در موارد نادری امکان ابطال آن از طریق دادگاه وجود دارد؛ لذا در هنگام تنظیم قرارداد دقت کنید که شخص یا اشخاصی که برای داوری تعیین می‌شوند، نه تنها دارای اطلاعات حقوقی قوی باشند بلکه از نظر عدالت، بی‌طرفی و بصیرت مورد وثوق باشند. ترجیهاً تعیین داور را به مراجع قضایی، شورای حل اختلاف و یا موسسات معتبر داوری واگذار کنید و از اینکه بنگاه‌دار یا یکی از شهود را به عنوان داور انتخاب نمایید جداً پرهیز کنید. نکته دیگر اینکه، پیش‌بینی داوری در قراردادهای پیش‌فروش آپارتمان اجباری بوده و در اینگونه از قراردادها حتماً نیاز به یک یا چند داور آشنا به مسائل حقوقی وجود دارد.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#داوری #آقای_وکیل


نکاتی در مورد گواهی عدم حضور


معمولاً در قراردادهای تملیکی که نیاز به انتقال سند رسمی مالکیت وجود دارد تاریخی جهت حضور در دفتر اسناد رسمی مشخص می‌شود و ضمانت اجرای عدم حضور هر یک از طرفین در تاریخ مقرر حسب مورد می‌تواند حق‌فسخ یا مطالبه خسارت از جانب ذی‌نفع باشد. لذا در صورتی که قصد انعقاد قراردادی جهت خرید یا فروش املاک یا وسایل نقلیه دارید حتماً جهت انتقال سند مالکیت تاریخ دقیق همراه با ساعت حضور در دفترخانه تعیین شده را مشخص کنید، در غیر این صورت ممکن هست نتوانید از مزایای گواهی عدم حضور بهره‌مند شوید. همچنین در صورتی که این موارد را در قرارداد ذکر نکرده‌اید با ارسال اظهارنامه و اعلام زمان و مکان دقیق طرف مقابل را به دفترخانه دعوت کنید. البته در این حالت دفترخانه از ارائه گواهی عدم حضور امتناع خواهد کرد و شما می‌توانید با ارائه درخواست کتبی به سردفتر خواستار صدور گواهی عدم حضور شوید در این حالت سردفتر مکلف هست با ثبت درخواست شما و بایگانی کردن آن پاسخ شما را در قالب یک گواهی مبنی بر دلیل عدم امکان صدور گواهی به شما تقدیم نماید و این گواهی برای دادگاه در حکم گواهی عدم حضور بوده و در صورت لزوم مرجع قضایی می‌تواند صحت ادعای شما را وفق آن گواهی از دفترخانه استعلام نماید. فراموش نکنید که در صورتی که وفق قرارداد شما مکلف به پرداخت وجه در زمان انتقال سند هستید، باید در زمان حضور یک چک تضمین شده به همان مبلغ همراه داشته و کپی برابر با اصل آن را به ضمیمه گواهی عدم حضور از سردفتر دریافت نمایید.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#گواهی_عدم_حضور #آقای_وکیل


شورای حل اختلاف در شیراز


در شیراز سه مجتمع اصلی برای شورای حل اختلاف وجود دارد:

۱. شورای حل اختلاف اطلسی

۲. شورای حل اختلاف بنی‌هاشمی

۳. شورای حل اختلاف پودنک

البته مناطق حومه شیراز مثل صدرا، رکن‌آباد، لپویی و... نیز هرکدام دارای شورای حل اختلاف منفرد هستند. کلیه دعاوی منقول(مثل مطالبه وجه چک، طلب و الزام به انجام تعهدات) که ارزش آن زیر ۲۰ میلیون تومان باشد. باید در شورای حل اختلاف مطرح شوند. برای طرح شکایت در شورای حل اختلاف نیاز به ارائه دادخواست و ثبت آن به صورت حضوری می‌باشد، چرا که بر خلاف تهران هنوز سیستم ثبت الکترونیکی دادخواست برای شورای شهر شیراز عملیاتی نشده است. رسیدگی در شورای حل اختلاف بدین صورت هست که معمولاً دادخواست‌ها تا تاریخ ۲۰ یا ۲۵ هر ماه ثبت می‌شوند و نهایتاً برای ماه بعد نوبت رسیدگی تعیین می‌شود.

روند رسیدگی در شورا از سرعت قابل قبولی برخوردار هست.

هر شعبه دارای سه عضو می‌باشد و معمولاً هر دو یا سه شعبه تحت نظر یک قاضی قرار دارد، لیکن شما قاضی را ملاقات نخواهید کرد. اعضای شورا در جلسه رسیدگی به دقت مدارک و مستندات شما را بررسی و اظهارات شما و طرف مقابل را در صورت جلسه درج می‌نمایند. اگر طرفین در جلسه رسیدگی به توافق برسند توسط اعضای شورا گزارش اصلاحی نوشته می‌شود و در غیر این صورت اعضا نظر خود را در فرم مخصوصی نوشته و پرونده را برای اظهار نظر نزد قاضی شعبه ارسال می‌کنند.

لذا به صورت طبیعی یک شکایت در شورای حل اختلاف در طول یک‌ماه مورد رسیدگی و صدور رای قرار میگیرد.
البته رای صادره تا ۲۰ روز قابل تجدیدنظر می‌باشد، چنانکه طرف مقابل در جلسه رسیدگی حاضر نشود این مدت تا ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.

لذا قطعی شدن رای شورا بستگی به عکس‌العمل طرف مقابل شما نسبت به نحوه استفاده از حقوق قانونی خویش دارد.
نهایتاً یک پرونده حقوقی در شورای حل اختلاف در طول ۱ تا ۴ماه به نتیجه خواهد رسید.
مشکل اساسی مراجعه به شورا دقیقاً بعد از قطعی شدن رای دادگاه شروع می‌شود، متاسفانه اجرای احکام شورا خیلی شلوغ و بی‌نظم می‌باشد. گاهاً افراد برای گرفتن نوبت مجبور هستند ساعت‌ها قبل در صف منتظر بمانند. صدور دستور توقیف و ارائه نامه به بانک‌ها و ادارات با سخت‌گیری خاصی بوده و اگر از وضعیت اموال و یا محل اقامت محکوم‌علیه اطلاع دقیق نداشته باشید روزها، ماه‌ها و گاهی سال‌ها در مرحله اجرای احکام در رفت و آمد خواهید بود.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#وکیل_شیرازی #شورای_حل_اختلاف #آقای_وکیل#love #followback #instagramers#socialenvy #wearabletherapy#FightForOurMarriage #tweegram#photooftheday #20likes #amazing #smile#follow4follow


فیلم دوران عاشقی با موضوع اماره فراش و نفی ولد

 فیلم دوران عاشقی، موضوعات چالش برانگیزی را مطرح میکند که به نفی ولد و اماره فراش معروف هستند:

ماجرای فیلم از این قرار هست که مردی پس از ازدواج موقت با خانمی متوجه میشود که زوجه باردار هست، خانم مدعی هست که بچه متعلق به شوهر می باشد، این در حالی هست که مرد حدود ۲سال قبل از ازدواج عمل وازکتومی (یا همان بستن لوله) را انجام داده است و امکان باردار شدن زن توسط شوهر وجود نداشته، پس طفل متعلق به ایشان نیست!؟!

نکته حقوقی:

وفق ماده ۱۱۵۸ قانون مدنی طفل متولد در زمان زوجیت ملحق به شوهر است مشروط بر اینکه از تاریخ نزدیکی تا زمان تولد کمتر از ۶ ماه و بیشتر از ۱۰ ماه نگذشته باشد. این ماده اماره ای تحت عنوان اماره فراش که برگرفته از فقه میباشد را بیان میکند. طبق این ماده هرگاه زن و مردی بیش از ۶ماه با هم ازدواج کرده باشند و سپس فرزندی متولد شود، فرزند مشترک محسوب میشود؛ همچنین اگر زن و شوهری از هم جدا شوند و تا ۱۰ ماه پس از طلاق یا مفارقت جسمانی فرزندی متولد شود، این فرزند نیز به شوهر سابق تعلق دارد. از طرفی اگر مردی فرزند متولد شده را از آن خود نداند با وجود ۲ شرط میتواند طفل را از خود نفی کند:

شرط اول این هست که تا حداکثر ۲ماه پس از تولد طفل این ادعا را در مراجع قانونی مطرح و دلایل خود را ارائه کند. و دومین شرط نیز این هست که قبل از طرح این دعوا مرد چه به صورت صریح و چه به صورت ضمنی به منتسب بودن فرزند به خود اقرار نکرده باشد.(مثلا اگر مرد به مناسبت تولد فرزند برای زن هدیه ای خریده باشد به طور ضمنی اقرار به ابوت خود کرده است و دیگر حق نفی ولد را ندارد) البته اگر این شرایط احراز نشود تنها راه نفی ولد اقامه دعوای لعان هست که شرح آن را در پست های قبل بیان کردم.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

 

#دوران_عاشقی #نفی_ولد #اماره_فراش #حرامزاده#فیلم_سینمایی #کلیپ_تصویری #وکیل #سکانس_وکیل
movies 
#theatre #video #socialenvy#wearabletherapy #FightForOurMarriage#movie #film #films #videos #actor#actress #cinema #dvd #amc #instamovies#star #moviestar


مرکز تخصصی پیگیری پرونده های حقوقی - کیفری - داوری و تنظیم انواع قراردادهای تجاری و مدنی - تنظیم لایحه دفاعیه - وکالت و ارائه مشاوره حقوقی در شیراز تلفن: 32302629 فکس:32350997 دفتر مرکزی: چهارراه پارامونت(۱۵خرداد)، مجتمع تجاری اداری خلیج فارس، طبقه اول اداری، واحد ۵ - دفتر وکالت محمدهادی معماری محمدهادی معماری: ۰۹۱۲۰۱۸۱۶۷۸
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آقای وکیل شیراز است. || طراح قالب avazak.ir