وکیل شیراز


محمد هادی معماری

وکیل پایه یک دادگستری در شیراز

دکتری حقوق

دانش آموخته دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

  • سه سال سابقه وکالت در شهر تهران
  • متخصص در تنظیم قراردادها و دعاوی مربوط به تعهدات
  • عضو داوران شناسه دار قوه قضائیه
  • عضو فعال بنیاد آیین دادرسی مدنی ایران
  • عضو هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره سه موسسه و شرکت تجاری فعال در شهر شیراز
  • محقق و مولف حقوقی
  • موسس و مدیر عامل موسسه حقوقی آقای وکیل
  • رتبه یک آزمون داوری قوه قضائیه استان فارس
  • رتبه ۵ آزمون دکتری حقوق خصوصی
  • رتبه ۲۰ کانون وکلای تهران
  • رتبه ۱۰ ارشد دانشگاه تهران
تماس:
شیراز، چهارراه پارامونت، مجتمع تجاری اداری خلیج فارس، واحد۵ اداری
۳۲۳۰۲۶۲۹
۳۲۳۵۰۹۹۷
۰۹۱۲۰۱۸۱۶۷۸
 

مشاوره حقوقی آنلاین ۲۴ ساعته


جواب به سوالات حقوقی در واتس آپ آقای وکیل:

۰۹۱۲۰۱۸۱۶۷۸

لطفاً سوال خود را با رعایت مقررات ذیل ارسال کنید:

۲. لطفاً سوال را واضح و کوتاه بیان کنید.

۳. لطفاً همه سوالات را اول بپرسید و بعد از دریافت پاسخ، سوال جدید مطرح نکنید.

۴. لطفاً از سر کنجکاوی سوال نپرسید خدمات ما برای حل مشکلات پرونده های قضایی است نه برای سرگرمی.

۵. لطفا در صورتی که در استان فارس و شهر شیراز پرونده دارید، مسئله را مطرح کنید و در موارد دیگر با وکلای شهر خودتان مشورت کنید.

متشکرم


ثبت دادخواست و شکایات در دادگاه‌های شیراز

چند ماهی است که بدلیل شیوع بیماری کرونا بجز دعاوی دارای مهلت و ضروری دادخواست یا شکایت جدید ثبت و ارجاع نشده است. طبق اخبار واصله این رویه تا ابتدای تیر ماه ادامه پیدا میکند.


نقد حقوقی عرق سرد

ماجرای فیلم عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی:

کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان هنگام خروج از کشور، متوجه میشود که توسط شوهرش ممنوع الخروج شده است. روند فیلم در ابتدا کاملا مثبت و در حمایت از بانوان ورزشکاری است که به دلیل مخالفت همسرشان فرصت شرکت در مسابقات بین المللی را از دست می دهند. خانم زهره خسروی درنگاهی به فیلم ” عرق سرد ” می نویسد: {از نکات قابل تحسین آن، سکانس مربوط به دادگاه را به یاد می آورم جایی که زاویه دوربین و میزانسن فیلم طوریست که گویی مخاطب را با خود به درون دادگاه کشانده و از او میخواهد که از دید خود به قانون مورد بحث بپردازد، اگرچه این نما سه نفره است و بین گفتگوی شخصیتها گاهی صدای قاضی نیز به گوش میرسد اما جایگاه مخاطب در این نما به شیوه ای ماهرانه محفوظ است و این مساله با توجه به فضای فیلم، نکته مثبت کارگردانی به شمار می آید.}

❌این در حالیست که از نظر حقوقی این سکانس بی ارزش ترین قسمت فیلم مورد نظر است: متاسفانه نگاهی که سالهاست هنرمندان و فیلمسازان جهت جلب نظر مخاطبین به دنبال آن هستند؛ تخریب قانون جاری کشور است. بدون آنکه توجه داشته باشند اشکال اصلی در قانون نیست بلکه در اجرای قانون است. در سکانس مربوط به دادگاه، شوهر صراحتاً در جواب به قاضی که از او می پرسد به چه دلیل اجازه شرکت در مسابقات بین‌المللی را به همسرتان نمیدهید؟ می‌گوید: دلم میخواهد و این حق من است. قاضی که ظاهراً قصد دارد وی را از این اقدام منصرف کند، نهایتاً قانون را به عنوان مانعی جهت اجرای عدالت مورد هدف قرار میدهد. این در حالی است که اصل ۴۰ قانون اساسی صراحتاً بیان می‌کند: {هیچکس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.} لذا این فیلم می توانست زیباتر باشد اگر، فیلمساز با جلب نظر کارشناسان حقوقی و با استفاده از نمایش هنرمندانه یک وکیل مقتدر، دلسوز و آگاه، همانند آنچه که سال ها قبل نقش آفرینی آن را توسط خسرو شکیبایی در سریال خانه سبز دیدیم و در مقابل او، یک قاضی شجاع و جویای عدالت؛ فیلم را با یک پایان خوب خاتمه می داد. بلکه می توانست از این طریق، فریاد حقوقدانان عدالت محور، که سالهاست در خصوص اینگونه خشک مغزی‌ها و رویه‌های غلط، قلمفرسایی کرده‌اند را به گوش جاهلان برساند.


تغییر در وصول مهریه

روزی روزگاری در میان مردم مرسوم بود که:مهریه را کی داده و کی گرفته استبعد از مدتی دیده شد که عده زیادی مهریه را میگیرند و طرف مقابل هم نمی‌تواند ندهد. در این دوره گفته می‌شد:مهریه را بگذار اجرا، سه سوت میندازنش زنداناما وضعیت این روزها کمی متفاوت هست؛ بعد از افزایش قیمت طلا و سکه و زیاد شدن زندانی‌های مهریه، قوه قضائیه تصمیم گرفته که شوهری که مهریه پرداخت نمی‌کند را زندانی نکند.

در نتیجه طرح دعوای مطالبه مهریه از طریق دادگاه سود زیادی برای خانم‌ها ندارد و فقط در صورت یافتن اموال زوج امکال وصول مهریه وجود دارد. در واقع حتی زمانی که زوج اقساط مهریه را پرداخت نکند، باز هم زندانی نمی‌شود؛ لذا توصیه ما به خانم‌ها این هست:

۱. تا اطلاع ثانوی پول خرج طرح دادخواست مطالبه مهریه نکنید و فقط به میزان اموال و دارایی زوج از طریق اجرای ثبت اقدام به توقیف اموال، ممنوع خروجی و توقیف حقوق نمائید.

۲. اگر قصد ازدواج دارید، مهریه خود را از اموال موجود زوج، مثل زمین، منزل مسکونی، خودرو و... قرار دهید تا با مشکلاتی مثل مستثنیات دین و ... برخورد نکنید.

۳. در زمان ازدواج وکالت در طلاق یا به اصطلاح (حق طلاق) را بدون احتیاج به اثبات هر شرطی و بدون نیاز به بخشش تمام مهریه از شوهر بگیرید.

۴. می‌توانید در زمان ازدواج شرط کنید که اگر زوج اقدام به طلاق زوجه نماید ملزم هست تا ۲۰سال ماهیانه مبلغ معینی به عنوان نفقه طبق ماده ۷۶۸ق.م به زوجه مطلقه پرداخت کند. این امر مانعی هست برای شوهری که جهت فرار از پرداخت نفقه، زن را طلاق میدهد.

۵. در عقد نکاح حق تعیین مسکن و حق تعیین مکان زندگی را برای خود اخذ کنید؛ در این حالت بهانه‌هایی که جهت صدور حکمِ الزام به تمکین و نهایتاً محرومیت زوجه از دریافت نفقه هست را از زوج میگیرید.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#آقای_وکیل #مهریه #طلاق


سلول خصوصی زن و شوهر

ملاقات زناشویی که در ایران ملاقات شرعی خوانده می‌شود، به معنی آن است که به زندانی اجازه داده شود با ملاقات‌کننده خود، که در بیش‌تر موارد همسر قانونی وی می‌باشد، در یک اتاق برای چند ساعت تنها باشند. در این حالت زندانی مجاز است با ملاقات‌کننده‌اش رابطه جنسی برقرار کند. یکی از سودمندی‌های این کار حفظ روابط خانوادگی و صمیمی زندانی و دادن توانایی بازگشت دوباره به جامعه به زندانی است. به علاوه این نوع ملاقات‌ها حکم جایزه‌ای را دارند که باعث می‌شوند خوش‌رفتاری زندانی افزایش پیدا کند. چنانچه زندانی رفتار ناشایستی داشته باشد این حق از وی سلب می‌گردد.

عموماً این گونه ملاقات‌ها در اتاق‌های ویژه این کار صورت می‌گیرند و حتی اقلامی همچون صابون، کاندم، ژل نرم‌کننده، ملحفه و حوله نیز در اختیار زندانی قرار داده می‌شود.

به گزارش خبر گزاری تسنیم نوع دیگری از ملاقات به نام ملاقات ویژه وجود دارد که به طور خاص به زندانیان متأهل اعطا می‌شود و آنها می‌توانند در صورت احراز شرایط، با همسران خود چند ساعت یا در مواقعی یک شبانه‌روز در سوئیت‌های خاص به سر ببرند.

این نوع ملاقات‌ها به لحاظ تأثیرات متعدد و مثبتی که در زندانی و همسر وی ایجاد می‌کند از سال‌ها پیش به یکی از سیاست‌های مسئولان در بسیاری از کشورها قرار گرفته است زیرا نقش چشمگیری در کاهش بروز رفتارهای منفی از سوی زندانی دارد که خبرگزاری تسنیم در چند گزارش مجزا به بررسی این موضوع پرداخته است.

#آقای_وکیل

#ملاقات_ویژه #ملاقات_شرعی #درحاشیه۲ #سلول_خصوصی_زن_شوهر

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

 

 

#آقای_وکیل #مجازات #جرم #جزا #حقوق #وکیل #حقوق_جزا #شیراز #مصاحبه #وکیل #قاضی #قضاوت #دادگاه #دادسرا #حقوق_خصوصی #حقوق_جزا  #قانون #قوه_قضائیه #ایران #زندان #حبس #کفالت #شلاق #بازپرس #دادیار #دادستان #مزاحمت_تلفنی #ملاقات_زندان


روش های جذب موکل1

 

 

یکی از مهم‌ترین وظایف وکیل دادگستری، جذب موکل و کمک به او هست. لذا رعایت نکات زیر در برخورد با موکل توصیه می‌شود:

۱.رویکردی مناسب داشته باشید:

هر موکل منحصر به فرد و نیازمند روشی خاص جهت برقراری ارتباط است. هیچ دلیلی ندارد تصور کنید می توانید با تمامی موکلین به یک شیوه ارتباط برقرار نمایید. خود را در موقعیت موکل قرار دهید. بیان تجربه ای مشترک می تواند در این زمینه کارساز باشد.

۲سرعت و مسیردهی:

این شیوه تکنیکی بسیار مناسب برای موقعیت هایی است که موکل بیش از حد هیجان زده شده است. در این شرایط الگوی کلمات و لحن کلام شما می باید تلفیقی از شرایط اضطراری، اعتماد به نفس و نگرانی در رابطه با موقعیت به وجود آمده باشد که در نهایت منجر به قوت قلب موکل شود. حال رفته رفته آهنگ کلام و لحن خود را آهسته نمایید و خواهید دید که موکل از شما تبعیت کرده و آرامتر خواهد شد.

۳اجازه دهید تا موکل خود را تخلیه کند:

در مواجه با موکلین عصبانی اجازه دهید فریاد بکشند و به یاد داشته باشید که صحبت هایشان را قطع نکنید. در خلال فریادهایشان فکر خود را متمرکز نحوه رفع مشکل نمایید.

۴.تکرار کنید:

جملات و جزییات مهم صحبت های موکل خود را تکرار نمایید. با این عبارت آغاز کنید: ” بسیار خب، فرمودید که …” این شیوه موجب می شود موکل از توجه شما اطمینان حاصل نماید.

۵لحن:

تناژ صدای خود را تغییر دهید و از لحن یکنواخت در هنگام گفتگو بپرهیزید.

۶.مشکلات موکل را مشکلات خود بدانید:

خود را در موقعیت موکل قرار دهید و به ویژه در شرایطی که با شکایت مواجه می شوید، اجازه دهید موکل رابطه ای دو طرفه را حس کند. این موجب می شود موکل در موارد بعدی به شما مراجعه نماید.

۷.موارد را ازدید موکل بررسی کنید:

برای ایجاد همدلی بیشتر با موکل او را دوست نزدیک و یا یکی از اعضای خانواده تان تصور کنید. حال نسبت به حل مشکلاتش اقدام نمایید.

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

#لاکچری #آقای_وکیل #روش_جذب_موکل #موکل #لاکچری_وکیل #کیفیت_عالی #پوریامظفری #پوریا_مظفری


عدم تمکین پایان کار نیست

 

 

اختلافات خانوادگی معمولاً با مطالبه مهریه و نفقه شروع و با دعوای الزام به تمکین به نقطه عطف خود میرسد.

به طور کلی دو وضعیت را می‌توان تصور کرد، یا اینکه مرد توان پرداخت دیون مالی مثل مهریه و... را ندارد و با توجه به اینکه حکم جلب هم در مورد مهریه به سختی صادر می‌شود زن در برابر خواسته‌های زوج تسلیم شده و از حقوق مالی خود صرف نظر می‌کند و به اصطلاح مهر خود را حلال و جانش را آزاد می‌نماید.

یا اینکه زوج دارای اموال هست و جهت جلوگیری از توقیف آنها حاضر به همکاری با زن در زمینه طلاق توافقی و... می‌شود.

üاما مواردی هم وجود دارد که طرفین حاضر به گذشتن از حقوق خود نیستند و به همین دلیل سال‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند. به عنوان مثال زن حاضر به بخشش مهریه نیست و در مقابل هم مرد اموالی برای توقیف کردن ندارد؛ زوج هم شرط رضایت به طلاق را بخشش مهریه قرار داده و کوتاه نمی‌آید و. . .

در فرض آخر، اگر مرد حکم عدم تمکین زن را گرفته باشد و در مقابل نیز کلیه مهریه زن قسط‌بندی شده باشد و هیچ دلیلی برای اثبات عسر و حرج زن وجود نداشته باشد، مرد می‌تواند از طلاق دادن زن برای مدت طولانی امتناع نماید.

در این صورت اگر زوجه بخواهد بدون اینکه مهریه خود را بذل کند طلاق بگیرد چه راهکاری وجود دارد؟
فراموش نکنید که حکم قطعی مبنی بر محکومیت زوجه به تمکین، منافی با وظایف قانونی شوهر نسبت به همسر خود نیست. به عبارت دیگر

(زن در هر زمان که اراده کند می‌تواند به محل اقامت زوج مراجعه کند و زوج تا زمانی که زن خود را طلاق نداده باشد حق ندارد از ورود زن به اقامتگاهش ممانعت کند)

لذا زن می‌تواند در هر زمان و ساعتی که اراده کند وارد منزل شوهر شده و هر زمان بخواهد خارج شود و اگر شوهر نسبت به رفت آمد بی موقع زوجه اعتراضی دارد تنها راه نجاتش طلاق دادن زوجه هست.

پس اگر شوهر حاضر به طلاق دادن نیست و دعوای ترک انفاق و مطالبه مهریه هم کار ساز نیست. دست بکار شوید و از راهکار آخر استفاده کنید، شاید جواب داد. . .

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 09120181678

 

 

#آقای_وکیل #نفقه #تمکین #خانواده #مهر_و_ماه


مخالفت پدر دختر


اگر پدر بدون دلیل موجه با نکاح دخترمخالفت کرد در حالیکه دختر به این نکاح تمایل دارد چه اتفاقی می افتد؟

ولایت چنین پدری ساقط می شود و دختر باید به دادگاه مراجعه کند و دادگاه تصمیم می گیرد که پدر چرا مخالفت می کند در قانون گذشته گفته شده بود که 15 روز به پدر مهلت داده می شود که به دادگاه بیاید و دلیلش را بگوید اما در قانون جدید مهلت 15 روز را برداشته اند.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

 

@mrvakil.ir
#اذن_ولی #ازدواج #شهرزاد #پدر #آقای_وکیل

 


طلاق سخت تر شد؟!؟

طبق آخرین تغییرات در زمینه طلاق، سامانه تصمیم با همکاری سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده و کلیه افراد باید جهت ثبت تقاضای طلاق به سایت:

Http://www.zaman.behzisti.net

مراجعه و با کلیک بر روی گزینه استان محل سکونت وارد پنل ثبت‌نام شوند. سپس مشخصات خود را وارد و در تاریخ و ساعت و زمان مقرر به اداره بهزیستی واقع در شیراز، کوی‌زهرا، نرسیده به اداره ثبت احوال، ساختمان سه، مرکز سامانه تصمیم، قسمت پذیرش مراجعه کنند.

 افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند در ابتدا آموزش‌های زندگی می‌بینند و سپس مشکلات آنان توسط مدد کار اجتماعی پیگیری می‌شود.

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

 

#طلاق #آقای_وکیل

 


اگر زن صیغه‌ای در جهت ضربه زدن به شوهر، راز رابطه‌اش را برای همسر دائم برملا سازد

اگر زن صیغه‌ای در جهت ضربه زدن به شوهر، راز رابطه‌اش را برای همسر دائم برملا سازد مجرم هست. در ابتدای بسیاری از روابط، زوجه می‌پذیرد که در عوض دریافت عشق و محبت زوج به عنوان زن صیغه‌ای، وارد زندگی مخفی مرد شود، لیکن پس از گذشت مدتی و بعد از اینکه موقعیت خود را در خطر می‌بیند اقدام به تهدید و گاهی هم اقدام به عمل زده و کلیه اسرار مرد به همراه مستنداتی همچون عکس و فیلم خصوصی و... را برای همسر دائمی آقا ارسال می‌کند. از آنجایی که وفق قوانین جاری مملکت مرد در تزویج این خانم مرتکب هیچگونه عمل خلاف شرع و قانونی نشده است؛ چنین اعمالی از جانب زوجه می‌تواند دارای عنوان مجرمانه تحت شمول تهدید یا افشای اسرار موضوع ماده۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای باشد. از طرفی آقایان بازیگوش که قصد چنین کاری را دارند می‌توانند در همان ابتدای رابطه، حفظ اسرار ناشی از ازدواج موقت را به عنوان یک شرط ضمن عقد در عقدنامه ذکر نمایند و برای آن وجه التزام سنگینی قرار دهند تا در صورتی که فرد مورد نظر در پایان رابطه هوس تهدید یا ارسال تصاویر خصوصی شما به سرش‌زد، با توسل و مطالبه آن مبلغ به عنوان وجه التزامِ تخلف از شرط ضمن عقد مواجه شود.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#صیغه #حفظ_اسرار #آقای_وکیل #عقد_موقت#مشاوره_حقوقی


تعدیل تقسیط مهریه


سخنی کوتاه را در ارتباط با تعدیل تقسیط مهریه، اجرای مهریه و مهریه طلاق، آغاز میکنیم:

۱.تعدیل اقساط مهریه:

تعدیل مهریه مربوط به آقایانی هست که محکوم به پرداخت اقساطی مهریه خانم خود شده‌اند و اینک با توجه به افزایش قیمت سکه و ثابت ماندن درآمد ایشان قادر به پرداخت آن نیستند. این افراد باید با در دست داشتن کپی برابر با اصل دادنامه قطعی اعسار، فرم استشهاد محلی و کارت ملی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی (۱.ساختمان اهورا، معالی‌آباد ۲. ستارخان، طبقه فوقانی سوپر سروش ۳. کوی زهرا ۴.بلوار هفت‌تنان ۵.بلوار پاسداران، روبری اداره زیباسازی شهری) مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند. قاعدتاً دادگاه با توجه به افزایش دو برابری قیمت سکه و ثابت بودن درآمد فرد، میزان پرداخت را کاهش خواهد داد.
۲.اجرای مهریه:

خانم‌ها باید توجه کنند که وقتی مهریه سنگینی بر یک مرد که دارای هیچ مالی نمی‌باشد، تحمیل می‌شود؛ اماره‌ای بر صوری بودن آن می‌باشد، ضرب المثل، مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته است نیز بر همین اساس می‌باشد. به هر ترتیب رویه قانون‌گذاری در چند سال اخیر بر همین اساس، مطالبه مهریه‌های خارج از عرف را سخت کرده است.(هر چند که در این میان، تر و خشک با هم می‌سوزند. به هر ترتیب خانم‌ها مجبور هستند برای مطالبه مهریه خویش بدواً به دایره اجرای ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند و در صورتی که ظرف شش‌ماه نتوانند حق خود را از اموال منقول و غیر‌منقول شوهر وصول کنند، می توانند یک بار دیگر برای مطالبه مهریه به دادگستری مراجعه نمایند. مزایای مراجعه به دایره اجرای ثبت این هست که:

۱. جهت ثبت درخواست نیازی به پرداخت هزینه دادرسی نیست.

۲. جلسه رسیدگی، اعتراض و... در این روش وجود ندارد.

۳. روند توقیف اموال ثبت شده با سرعت بیشتری صورت میگیرد.

۴.همچنین در این روش شما حق توقیف همه حساب‌های بانکی و ممنوع الخروج کردن زوج را دارید.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین تفاوت بین اجرای ثبت با مراجعه مستقیم به دادگاه، عدم امکان جلب زوج در اداره ثبت می‌باشد.
۳.مهریه در زمان طلاق:

خانم‌هایی که هیچگاه جهت مطالبه مهریه خویش اقدام نکرده‌اند دارای یک امتیاز ویژه هستند. در واقع زن با مطالبه مهریه این امکان را برای شوهر ایجاد می‌کند که تکلیف یکی از حقوق مالی زوجه(مهریه) را با قسط‌بندی آن مشخص نماید. بعد از این طلاق دادن زن توسط شوهر کار زیاد سختی نیست. اما اگر خانمی مهریه خویش را مطالبه نکرده باشد و مرد بخواهد بدون وجود هیچ دلیل منطقی و قانونی اقدام به طلاق دادن همسر خود نماید اصولاً باید کلیه مهریه را نقد بپردازد.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#مهریه ۵۰کیلوآلبالو #


انجام کارهای منزل توسط مرد زن ذلیل


معمولاً وظیفه کسب درآمد و کارهای بیرون از منزل به عهده مردان قرار دارد و زنان بیشتر مسئولیت کارهای خانه و نگهداری از فرزندان را بر عهده دارند. حقوق نیز از این روش حمایت کرده و مرد را ملزم به پرداخت نفقه و خرجی اهل و عیال میداند؛ تا جایی که انجام این وظیفه با ضمانت اجرای حقوقی و کیفری پشتیبانی شده است. از طرفی دیگر زن می‌تواند بابت کارهایی که در منزل انجام می‌دهد مطالبه اجرت نماید و همچنین در غالب موارد هنگام جدایی نیمی از اموال و دارایی مرد به زن تعلق میگیرد، همه اینها در کنار حق دریافت مهریه، همه و همه به جهت حمایت از زن در مقابل مردی است که با استفاده از نیرو و تلاش همسر خویش اقدام به کسب ثروت نموده است. اما در بسیاری از موارد درآمد زن نسبت به درآمد مرد بیشتر بوده و در خیلی از خانواده‌های امروزی زن عهده‌دار تامین مخارج زندگی مشترک بوده و مرد نیز انجام کارهای منزل و نگهداری از فرزندان را بر عهده میگیرد. حال این سوال مطرح می‌شود که در صورتی که جای زن و مرد در زندگی مشترک تغییر کند؛ آیا حقوق آنان نیز جابه‌جا خواهد شد؟ به عنوان مثال مرد می‌تواند از زن مطالبه نفقه و اجرت‌المثل نماید؟ یا اینکه در زمان طلاق نصف دارایی که زن در طول دوران زندگی مشترک با همکاری مرد به دست آورده است را مطالبه نماید؟

متاسفانه جواب سوالات فوق منفی است. اما این مسئله وجود دارد که چه خصیصه‌ای در جنس مونث وجود دارد که قانون‌گذار چتر حمایتی خویش را منحصر به وی کرده و در مقابل حاضر به حمایت از مردی که عمر خود را در منزل جهت ایجاد یک محیط ایمن وقف کرده تا زن او بتواند با خیال راحت پله‌های ترقی را طی کند، نیست.

انجام کارهای منزل از وظایف زن نیست:

نشوز در زن (که عبارت است از خروج او از اطاعت شوهر در اموری که بر زن واجب است) به واسطه ترک کارهایی که انجام آن‌ها بر زن واجب نیست تحقق نمی‌یابد؛ پس اگر زن از امور منزل و حوائج مرد که به امور جنسی بین آن‌ها ارتباط ندارد، از قبیل جارو کردن یا خیاطى یا غذا پختن یا غیر این‌ها، حتى آب دادن و پهن کردن رختخواب، خوددارى نماید نشوز تحقق پیدا نمى‌کند.

البته همان‌طور که زن حق دارد در ضمن عقد ازدواج امور مباح و جایزی مثل وکالت در طلاق، اجازه خروج از منزل و مانند آن را شرط نماید برای مرد نیز چنین حقی وجود دارد. و بر اساس چنین حقی، مرد می‌تواند به هنگام ازدواج و در ضمن عقد نکاح انجام کارهای منزل را بر زن شرط کند.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

@mrvakil.ir
#کارهای_منزل #خانه_تکانی #محمدرضاگلزار


ازدواج مجدد


از نظر قانون مرد تنها با اجازه همسر اول خود امکان ازدواج مجدد دارد. این اجازه هم باید حتما در قالب سندی رسمی اعلام شود و اجازه‌هایی که به شکل شفاهی یا کتبی اعلام شده باشد باید بررسی شود.
سند عقدنامه و محضر نیز از جمله مواردی است که زن می‌تواند در آن به همسر خود اجازه ازدواج بدهد، اما در پرونده‌های تمکین زمانی که توافقی میان زن و مرد حاصل نشود، پس از صدور اجرائیه و ابلاغ آن به زن، در صورتی که همسر در مدت قانونی پاسخی به اجرائیه ندهد و حاضر به حضور در خانه شوهر و آغاز زندگی مشترک نشود، مرد با مراجعه به دادگاه و طرح دادخواست، تقاضای ازدواج مجدد می‌کند.

دادخواست مذکور نیز به این صورت تنظیم می‌شود که مرد به عنوان خواهان خطاب به دادگاه خانواده اعلام می‌کند: «ریاست محترم دادگاه خانواده ....... با سلام و احترام؛ به استحضار می‌رساند اینجانب ...... در سال ....... با خوانده طی سند رسمی به شماره...... به عقد دائم یکدیگر درآمدیم. همسرم مدت ...... است که از تمکین و زندگی مشترک خودداری می‌کند و منزل مسکونی مشترک را ترک کرده است. بنده نیز برای ایشان اظهارنامه‌های مختلفی ارسال کرده‌ام که بی پاسخ مانده و شکایت تمکین مطرح شده از سوی بنده نیز منتهی به صدور رای به نفع اینجانب و صدور اجرائیه گردیده، اما باز هم زوجه تمایلی به تمکین نشان نداده است.

از آنجا که عدم عمل نمودن زوجه به وظایف زناشویی مشکلات متعددی برای اینجانب به همراه داشته است، از محضر دادگاه تقاضای رسیدگی به این دعوی و صدور حکم مبنی بر اجازه ازدواج مجدد را دارم.»
پس از ارائه این دادخواست این پرونده نیز مانند دیگر پرونده‌ها روال قانونی خود را طی می‌کند و پس از ابلاغ واقعی و قانونی پرونده در وقت تعیین شده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. دادگاه در جلسه رسیدگی صحبت‌های هر دو طرف را می‌شنود و با بررسی دقیق آنها و در صورت نیاز تحقیق درباره این صحبت‌ها با طی کردن روال عادی بررسی پرونده، پس از قطعی شدن حکم در دادگاه تجدیدنظر، دادگاه به مرد برگه‌ای می‌دهد که مرد براساس آن می‌تواند بعد از ازدواج، ازدواج تازه خود را در محضر ثبت و از نظر قانونی ازدواج وی رسمیت پیدا می‌کند.

 

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

 

@mrvakil.ir
#ازدواج_مجدد #ماه_و_پلنگ #وکالت_در_طلاق


فیلم دوران عاشقی با موضوع اماره فراش و نفی ولد

 فیلم دوران عاشقی، موضوعات چالش برانگیزی را مطرح میکند که به نفی ولد و اماره فراش معروف هستند:

ماجرای فیلم از این قرار هست که مردی پس از ازدواج موقت با خانمی متوجه میشود که زوجه باردار هست، خانم مدعی هست که بچه متعلق به شوهر می باشد، این در حالی هست که مرد حدود ۲سال قبل از ازدواج عمل وازکتومی (یا همان بستن لوله) را انجام داده است و امکان باردار شدن زن توسط شوهر وجود نداشته، پس طفل متعلق به ایشان نیست!؟!

نکته حقوقی:

وفق ماده ۱۱۵۸ قانون مدنی طفل متولد در زمان زوجیت ملحق به شوهر است مشروط بر اینکه از تاریخ نزدیکی تا زمان تولد کمتر از ۶ ماه و بیشتر از ۱۰ ماه نگذشته باشد. این ماده اماره ای تحت عنوان اماره فراش که برگرفته از فقه میباشد را بیان میکند. طبق این ماده هرگاه زن و مردی بیش از ۶ماه با هم ازدواج کرده باشند و سپس فرزندی متولد شود، فرزند مشترک محسوب میشود؛ همچنین اگر زن و شوهری از هم جدا شوند و تا ۱۰ ماه پس از طلاق یا مفارقت جسمانی فرزندی متولد شود، این فرزند نیز به شوهر سابق تعلق دارد. از طرفی اگر مردی فرزند متولد شده را از آن خود نداند با وجود ۲ شرط میتواند طفل را از خود نفی کند:

شرط اول این هست که تا حداکثر ۲ماه پس از تولد طفل این ادعا را در مراجع قانونی مطرح و دلایل خود را ارائه کند. و دومین شرط نیز این هست که قبل از طرح این دعوا مرد چه به صورت صریح و چه به صورت ضمنی به منتسب بودن فرزند به خود اقرار نکرده باشد.(مثلا اگر مرد به مناسبت تولد فرزند برای زن هدیه ای خریده باشد به طور ضمنی اقرار به ابوت خود کرده است و دیگر حق نفی ولد را ندارد) البته اگر این شرایط احراز نشود تنها راه نفی ولد اقامه دعوای لعان هست که شرح آن را در پست های قبل بیان کردم.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

 

#دوران_عاشقی #نفی_ولد #اماره_فراش #حرامزاده#فیلم_سینمایی #کلیپ_تصویری #وکیل #سکانس_وکیل
movies 
#theatre #video #socialenvy#wearabletherapy #FightForOurMarriage#movie #film #films #videos #actor#actress #cinema #dvd #amc #instamovies#star #moviestar


مرکز تخصصی پیگیری پرونده های حقوقی - کیفری - داوری و تنظیم انواع قراردادهای تجاری و مدنی - تنظیم لایحه دفاعیه - وکالت و ارائه مشاوره حقوقی در شیراز تلفن: 32302629 فکس:32350997 دفتر مرکزی: چهارراه پارامونت(۱۵خرداد)، مجتمع تجاری اداری خلیج فارس، طبقه اول اداری، واحد ۵ - دفتر وکالت محمدهادی معماری محمدهادی معماری: ۰۹۱۲۰۱۸۱۶۷۸
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آقای وکیل شیراز است. || طراح قالب avazak.ir